Cześć, piszę mój pierwszy "większy" projekt obiektowo w c++ i chcę, aby użytkownik miał możliwość zmian, z klawiatury (cin?) atrybutów z klasy Kolo w funkcji main, jak to osiągnąć? Oto kod:
include <iostream>
#include "Figura.h"
#ifndef KULA_H
#define KULA_H
using namespace std;
class Kula : public Figura
{
private:
float promien;
public:
Kula(string n, float w, float r);
virtual void pokazFigure();
virtual void policzPole();
virtual void policzObjetosc();
};
#endif // KULA_H
#include <iostream>
#include "Kula.h"
#include <cmath>
using namespace std;
Kula::Kula(string n, float w, float r) : Figura(w,n)
{
promien = r;
}
void Kula::pokazFigure()
{
cout<<"Twoja figura to "<<nazwa<<" o promieniu "<<promien<<endl;
}
void Kula::policzPole() // P = 4*pi*r*r
{
cout<<"Pole kuli wynosi: "<<4*M_PI*(pow(promien,2))<<endl;
}
void Kula::policzObjetosc()
{
cout<<"Objetosc kuli wynosi: "<<(4/3)*M_PI*(pow(promien,3));
}