Robię coś w stylu wyboru klas postaci. Mam dwie: wilk i samuraj. Domyślnie stworzony jest obiekt klasy wilk i samuraj. Chodzi o to, że jak dwie osoby wybiorą klasę samuraj to powstają obiekty samurai i samurai2. Czyli wszystkie możliwe obiekty, które mogą powstać to samurai, samurai2, wilk, wilk2. I teraz chciałbym sprawdzić które dwa obiekty są używane. Oczywiście różnią się one od tych nieużywanych, tym że w nich pewne akcje i losowania statystyk już zaszły. I dalej jak w pytaniu.
Twoje objaśnienie nie wiem jak się wiąże z topic-iem. Mam mocne wrażenie dorabiania "czegoś" do źle zaprojektowanego początku.
... Czyli wszystkie możliwe obiekty, które mogą powstać to samurai, samurai2, wilk, wilk2.
Dość to ciężko sobie wyobrazić wilk2 w C# (da się, ale na początku sobie nie wikłaj - a i żaden profesjonalista nie będzie dorabiał kodu do dziwnego designu)