Mi na Wolfram wychodzi (pi^2)/6, ale może coś nie ogarniam.
Pokaż to - podaj link do wolframa z tym wynikiem, albo sama formuła.
Mi jak byk wychodzi 3, zamiast 1.
gdyby to był geometryczny, wówczas:
x/(1-x) = 3 => x = 3-3x => 4x = 3 => x = 3/4, czyli q = 3/4.
tylko że to na pewno nie jest geometryczny.
double w = 0; // suma z N losowań
for(int i = 0; i < N; i++) // N - liczba prób, np. milion
{
double s = 0, k = 1.0;
do{ s += (k*=rndf()); }while( k > 1e-6); // 1/1e-6 = milion; to nie ma wpływu na wynik - można podstawić 1e-3, albo 1e-9.
w+=s;
}
return w/N; // taki jest tu wynik - średnia
Osobne ciekawe zagadnienie: jak rozkład ma ta zmienna losowa?
Zwyczajna średnia (niezależnych) zmiennych losowych: (x1 + x2 + x3 + ...)/n, ma rozkład normalny.