Pomoc w pisaniu gry.

1

Nie wiem czy to dobry wątek ale pisze tutaj bo gra jak i cała struktura serwera jest pisana w c#.

Robimy z kolegą własną grę MMo już od jakiegoś czasu. Tworzymy strone i społeczność.

Wszystko znajdziecie tutaj

http://Lost-Island.eu

Czy byłby ktoś zainteresowany pomóc nam w tym? Każda pomoc mile widziana

title

Trzeba się przyłożyć i niektóre rzeczy poprawić ale myślę, że gra ma potencjał.g

0

Próbuję się zarejestrować, ale wszystkie loginy już zajęte są...

0

W grze? Jesli tam to zaloguj sie na testowe konto:

test
test

Serwer chodzi juz bez przerwy od tygodni wiec moze coś tam się zawiesiło. Jak mówiłem, gra nie ma długo a nas jest tylko dwóch. Jednak całkiem sporo już jest

EDIT: Juz wiem. Kolega przebudował strukture bazy danych i wywalało błąd przy rejestracji, A gra skoro nie odbierała zapytania to wyświetlała zajęty nick.

0

Piszecie w jakimś silniku?

0

W unity, A serwer od podstaw w c# z .Net. Na TCP i UDP.

Mamy juz algorytmy liczące sciezke dla mobów (pathfinding). Podstawowe interpolacje. Podstawy jakieś już są

Więc chciałby ktoś pomóc?

0

Masz pomysł co trzeba zrobić jakąś funkcjonalność, bo wiadomo nikt całej gry nie będzie chciał robić, ale jakiegoś skrypta, funkcję to się naklepie.

Masz plan co potrzebne jak to ma wyglądać?

0

No tak. Nikt ci całej gry nie każe robić. Dzielimy się tym co mamy aktualnie zrobić i to robimy. Krok po kroku. Wypuszczamy wersja po wersji. Inni to testują, naprawiamy błędy i potem kolejna wersja. Gra jest coraz bardziej grywalna. Wszystko się powiększa i bardziej rozwija. Jeśli jesteś chętny to napisz, wtedy pogadamy i ustalimy wszystko. Ale jeśli chcesz tylko pomóc raz na miesiąc to lepiej nie pisz.

0

To źle, że naklepię coś kod, który będzie robił pewną funkcjonalność, a potem zniknę?

Nie chce mi się robić dzień w dzień, ja tylko jedną rzecz zrobię, a reszty nie obiecuję.

Jak dobrze podzielisz zadania, to nikt nawet nie będzie wiedział, że je rozwiązuje.

0

Nie mówie, że to źle. Ale jeśli już udostępnimy komuś pliki gry. To raczej nie komuś kto coś napisze i zniknie. Zresztą przy pisaniu gry musi być też dobra komunikacja a nie widze tego przy takiej jednorazowej pomocy

0

Przy darmowych pracownikach na nic więcej bym nie liczył... nawet jak na początku naobiecują, to potem mogą Ci wywinąć numer albo po prostu zniknąć. W sumie płatni pracownicy podobnie... Tylko, że z nimi często wiążemy się umową.
Najlepiej podpisuj z pracownikami (nawet darmowymi) ustalenia przez serwis https://podpisz.to

A co do gry to moim zdaniem robienie MMO w celach zarobkowych nie ma sensu - ma mniej sensu niż robienie innych typów gier, które można szybciej opracować i sprzedawać. Bo chyba nie zamierzasz tego MMO sprzedawać? Tylko jakieś pay to win, itp.

Grafikę też przydałoby się solidnie dopracować. Teraz wygląda mocno retro.

0

Ja kiedyś się zgłosiłem do naklepania skryptu, a to się okazało, że trzeba cały system gry napisać i do tego samemu, za grafika i programistę robiłem i jeszcze timingi mi wywalali ciągle, że czas, a ja sam robiłem, a wzorowali się na teamach gdzie 5-10 osób robiło i mieli koło roku czasu ja robiłem miesiąc cały system i jeszcze byłem popędzany.

Tak się nie da robić jak ktoś nie umie zorganizować pracy tasków, a ktoś taki to chyba team leader, to tak się nie da robić, lepiej mieć 100 pierdoł do zrobienia niż cały serwer postawić na nogi.

0
Spine napisał(a):

Przy darmowych pracownikach na nic więcej bym nie liczył... nawet jak na początku naobiecują, to potem mogą Ci wywinąć numer albo po prostu zniknąć. W sumie płatni pracownicy podobnie... Tylko, że z nimi często wiążemy się umową.
Najlepiej podpisuj z pracownikami (nawet darmowymi) ustalenia przez serwis https://podpisz.to

A co do gry to moim zdaniem robienie MMO w celach zarobkowych nie ma sensu - ma mniej sensu niż robienie innych typów gier, które można szybciej opracować i sprzedawać. Bo chyba nie zamierzasz tego MMO sprzedawać? Tylko jakieś pay to win, itp.

Grafikę też przydałoby się solidnie dopracować. Teraz wygląda mocno retro.

No nie darmowych, kiedy gra będzie przynosić zyski to podzielimy się pieniędzmi w zależności od wkładu.
Dlaczego uważasz, że nie warto robić gry MMO? Obecnie nasz vps za 15zł/msc przy obecnym serwerze napisanym przez nas jest w stanie utrzymać 1000-2000 graczy w tym samym czasie. Poza tym dogadaliśmy się z pewną firmą hostingową i nawiązaliśmy z nimi współprace, dzięki czemu w zamian za reklame u nas na stronie dostaniemy jeszcze lepszy serwer za darmo.

Dowód: https://forum.lvlup.pro/t/gra-mmorpg/4214/18

Gra nie musi być pay2win żeby była darmowa i przynosiła zyski.

Poza tym nie ma jeszcze takiej gry. Do tego będzie na różne platformy, jeśli odniesie sukces to będzie dużo znaczyło i kto wie co potem.

0
Chory Kot napisał(a):

Ja kiedyś się zgłosiłem do naklepania skryptu, a to się okazało, że trzeba cały system gry napisać i do tego samemu, za grafika i programistę robiłem i jeszcze timingi mi wywalali ciągle, że czas, a ja sam robiłem, a wzorowali się na teamach gdzie 5-10 osób robiło i mieli koło roku czasu ja robiłem miesiąc cały system i jeszcze byłem popędzany.

Tak się nie da robić jak ktoś nie umie zorganizować pracy tasków, a ktoś taki to chyba team leader, to tak się nie da robić, lepiej mieć 100 pierdoł do zrobienia niż cały serwer postawić na nogi.

No ja cię rozumiem. U nas tak nie ma. Masz swobode. Byle byś tylko zrobił to co się zadeklarujesz, nie musisz nawet nie wiadomo jak dużo robić. Ale czy jest sens bawić się w to wszystko, żeby napisać 1-2 skrypty i się ulotnić?

0

Dlaczego uważasz, że nie warto robić gry MMO? Obecnie nasz vps za 15zł/msc przy obecnym serwerze napisanym przez nas jest w stanie utrzymać 1000-2000 graczy w tym samym czasie. Poza tym dogadaliśmy się z pewną firmą hostingową i nawiązaliśmy z nimi współprace, dzięki czemu w zamian za reklame u nas na stronie dostaniemy jeszcze lepszy serwer za darmo.

Nie chodzi o opłacanie rachunków. MMO jest angażujące (wymaga od gracza dużo uwagi). Teraz mamy społeczność 5-minutową... ludzie nie potrafią się skupić przez dłuższy czas na jednej rzeczy. Do tego, gracze MMO, siedzą już w innych grach tego typu, więc mamy walkę o użytkowników....

No i tworzenie MMO od strony technicznej jest dość wymagające, tutaj wszystko musi działać bez zarzutu.

Gra nie musi być pay2win żeby była darmowa i przynosiła zyski.

Czy zrealizowałeś już jakąś grę, która przynosi zyski? Taki już jest standard i skoro najwięksi się tego trzymają, to coś w tym jest ;) (Hearthstone, SW: Galaxy of Heroes)

Poza tym nie ma jeszcze takiej gry. Do tego będzie na różne platformy, jeśli odniesie sukces to będzie dużo znaczyło i kto wie co potem.

Sam fakt, że nie ma takiej gry niewiele znaczy. Jest od groma gier, które mają oryginalną mechanikę, ale klepią biedę, bo gra była kiepsko sprzedana, albo wykonanie było za słabe.

Ale powodzenia ;)

0
Spine napisał(a):

Dlaczego uważasz, że nie warto robić gry MMO? Obecnie nasz vps za 15zł/msc przy obecnym serwerze napisanym przez nas jest w stanie utrzymać 1000-2000 graczy w tym samym czasie. Poza tym dogadaliśmy się z pewną firmą hostingową i nawiązaliśmy z nimi współprace, dzięki czemu w zamian za reklame u nas na stronie dostaniemy jeszcze lepszy serwer za darmo.

Nie chodzi o opłacanie rachunków. MMO jest angażujące (wymaga od gracza dużo uwagi). Teraz mamy społeczność 5-minutową... ludzie nie potrafią się skupić przez dłuższy czas na jednej rzeczy. Do tego, gracze MMO, siedzą już w innych grach tego typu, więc mamy walkę o użytkowników....

No i tworzenie MMO od strony technicznej jest dość wymagające, tutaj wszystko musi działać bez zarzutu.

Gra nie musi być pay2win żeby była darmowa i przynosiła zyski.

Czy zrealizowałeś już jakąś grę, która przynosi zyski? Taki już jest standard i skoro najwięksi się tego trzymają, to coś w tym jest ;) (Hearthstone, SW: Galaxy of Heroes)

Poza tym nie ma jeszcze takiej gry. Do tego będzie na różne platformy, jeśli odniesie sukces to będzie dużo znaczyło i kto wie co potem.

Sam fakt, że nie ma takiej gry niewiele znaczy. Jest od groma gier, które mają oryginalną mechanikę, ale klepią biedę, bo gra była kiepsko sprzedana, albo wykonanie było za słabe.

Ale powodzenia ;)

Dzięki, w każdym razie gra jest dopiero na początku tworzenia. Dużo skryptów można byłoby jeszcze przerobić i zacząć kompletnie inną gre. I tak 90% czasu zajmuje nam tworzenie serwera bo to on jest w MMO najważniejszy. Masz trochę racji, że jest to ciężkie do zrobienia. Jednak na grupie FB zebraliśmy w miesiąc 400 chętnych osób na testowanie. To chyba coś znaczy.

W każdym razie jaki typ gry ty byś proponował aby zrobić? Tak pytam z ciekawości

1

Proponowałbym coś prostego, ale wykonanego nieszablonowo.

Strzelanka 3D/Platformówka 2D/2.5D - wiadomo jest oklepane, chyba, że wprowadzimy oryginalne bronie/mechaniki, jak w Portal, Braid, czy Gish.

Casual/Puzzle - tutaj można się wykazać, tylko trzeba dopieścić nasz produkt, warto brać przykład z gier: World of Goo, Little Inferno, Human Resource Machine (wszystko od tych samych twórców - mniej więcej). Brać przykład pod względem wykonania, a nie kopiować mechanik z tych gier...

Angry Birds nie zdobyły popularności przez oryginalne mechaniki (bo było dużo gier, w których coś rozwalamy), ale przez dziki marketing i niezłe wykonanie. Były na każdym telefonie (dołączone na start) i powstały w czasach, kiedy tworzenie gier na telefony nie było takie proste (mniejsza konkurencja), no i działały dość wydajnie.

Swojego czasu chciałem wskrzesić grę Robo Rumble (A.K.A. Reflux), trochę już zrobiłem ale na razie robię coś co mnie bardziej kręci ;) Stary Robo Rumble różnie działa na nowych systemach... Jednak jeśli już się zajmujemy takim wyzwaniem, to najlepiej by było to zrobić jako Robo Rumble 2 (gracze skojarzą tytuł i dołączenie do istniejącej franczyzy daje profity), a do tego, trzeba by się dogadać z CD Projekt, bo oni teraz mają prawa do tej gry.

Grupę na FB jakoś reklamowaliście płatnie lub bezpłatnie?

0
Spine napisał(a):

Grupę na FB jakoś reklamowaliście płatnie lub bezpłatnie?

Nie reklamowaliśmy w ogóle. Dodałem z 20 osób a potem reszta dodawała znajomych i tak dalej

Jakieś 200 osób się udzielało aż do czasu. Potem to trochę osłabło

1
Spine napisał(a):

Gra nie musi być pay2win żeby była darmowa i przynosiła zyski.

Czy zrealizowałeś już jakąś grę, która przynosi zyski? Taki już jest standard i skoro najwięksi się tego trzymają, to coś w tym jest ;) (Hearthstone, SW: Galaxy of Heroes)

Piszesz "najwięksi", a podajesz średnich graczy.

Największa grą jest jest league of legends (ilość aktywnych graczy +- 100.000.000) które zarazem jest free to play i nie ma elementów pay2win, a dodatkowo w 2016 dochód wyniósł 1.7 miliarda $.

0
WeiXiao napisał(a):
Spine napisał(a):

Gra nie musi być pay2win żeby była darmowa i przynosiła zyski.

Czy zrealizowałeś już jakąś grę, która przynosi zyski? Taki już jest standard i skoro najwięksi się tego trzymają, to coś w tym jest ;) (Hearthstone, SW: Galaxy of Heroes)

Piszesz "najwięksi", a podajesz średnich graczy.

Największa grą jest jest league of legends (ilość aktywnych graczy +- 100.000.000) które zarazem jest free to play i nie ma elementów pay2win, a dodatkowo w 2016 dochód wyniósł 1.7 miliarda $.

Dokładnie

0

Na telefonie gra działa w stabilnych 10 fps ;)
I analog czasem nie łapie.

0

27292714_1928764410674386_1038540602_n.png27394822_1929280967289397_985104210_n.png

Gra teraz wygląda jakos tak.

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0