B2B jak wygląda regularność przelewów?

0

Cześć kontraktorzy i inne B2B.

Po jakim czasie dostajecie przelew po wystawieniu faktury za usługę?

0

Freelancer - bywają nawet wielomiesięczne poślizgi. Mój „rekord” to 2.5 roku :(

0

do połowy miesiąca, faktura co miesiąc na początku miesiąca.

0

Pierwsza faktura opłacona, potem Janusz miał zakłóconą płynność finansową, bo "klient zza granicy miał poślizg z zapłatą 200 tysięcy zł", więc "nie mógł" mi zapłacić przez kilka miesięcy... Ciekawe jak inni pracownicy, z normalnymi umowami...

0

Jak prześlę fakturę przed godziną 12, to tego samego dnia.

0

W firmach, z którymi pracuje się de facto "na kontrakcie" to zazwyczaj wszystko OK, czasami mogą być nieplanowane poślizgi jeśli firma ma mały kapitał, ewentualnie współpracujesz z jakimś JanuszWorkForce - przy czym sam nie spotkałem się z taką sytuacją.

O freelancingu różne rzeczy się słyszało, mnie to na szczęście ominęło. Najdłuższa obsuwa to ok. trzy miesiące, ale wcześniej sam właściciel zadzwonił i wytłumaczył, że mogą się obsunąć.

3

Zawsze wystawiam fakturę z dwutygodniowym okresem zapadalności. Obecny klient płaci praktycznie na drugi dzień, maks zdarzyło mu się opóźnienie 7-dniowe. Teraz wiem że jeśli klient bez uprzedzenia zaczyna się spóźniać z fakturami to się po prostu kończy współpracę. Mam poduszkę finansową więc mógłbym ryzykować dłuższe poślizgi ale nie będę komuś kredytować działalności. Jeśli klient ma zator finansowy to jego problem, nie mój - powinien fakturę uregulować z rezerw, tak samo jak ja muszę uregulować zaległości wobec US i ZUS. A jak nie ma rezerw to jest bankrutem więc po co sobie nim zawracać dalej głowę.

0

W firmie, w której pracuje, nasłuży poślizg o jakim słyszałem to dwa-trzy dni. Jeśli jest poślizg to w księgowości (zewnętrzna firma).

0

29 - dzień wystawienia faktury

0

U stałego zleceniodawcy termin to 14 dni od wystawienia faktury. Przelew dostaję w zasadzie zawsze w pierwszej połowie tego okresu. Akceptacji od ręki nie ma, bo musi przejść przez kilka osób (kierownik projektu, księgowość). Niekiedy potrafią się przyczepić o jakiś szczegół na fakturze - nie tyczy się to kwestionowania samej zapłaty, tylko warstwy formalnej, konwencji itp. Przekroczenie terminu nigdy mi się nie przydarzyło.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1