C# i co dalej?

0

Witam, mógłby mi ktoś opisać "drzewa geanalogiczne" C# i jego możliwości?

Chodzi mi o coś takiego mniej więcej
https://github.com/kamranahmedse/developer-roadmap

We froncie jest powiedzmy tak:
HTML,CSS, Bootstrap -> JS, JQUERY -> SASS/LESS **-> ** Angular / React/ Vue, NodeJs, Express.....

Mam do wyboru dodatkowe moduły, przedmioty i za chwile specjalizacje i chciałbym wiedziec mniej więcej z czym można C# połączyć (Windows phone, gry? , Unity?, PSQL / TSQL ?)

Albo jak ktoś ma to jakiś fajny link do artykułu :)

1

Są w zasadzie takie same jak innych języków backendowych tj. package manager - nuget, testing - NUnit, framework - WinForms, MVC, .NET Core, Visual Studio debugger, profiler.
Poza tym C# to główny język skryptowy używany w Unity 3d - więc droga do gamedevu stoi po nim otworem ;)

0
ekhart napisał(a):

Są w zasadzie takie same jak innych języków backendowych tj. package manager - nuget, testing - NUnit, framework - WinForms, MVC, .NET Core, Visual Studio debugger, profiler.
Poza tym C# to główny język skryptowy używany w Unity 3d - więc droga do gamedevu stoi po nim otworem ;)

A jak jest z czymś ciekawszym niż w/w gamedev? np narzędzia/oprogramowanie dedykowane - coś typu visual studio / adobe photoshop / sony vegas / vlc / antyvirusy? itd

0

Po C# można ewentualnie zagłębiać się bardziej w embedded, C++, C i zejść do asemblera. Zostać hakierem, security, roboty, IoT i co dusza zapragnie ;p

0

FW: ASP. NET w formach różniastych, WPF, UWP, WinForms, inne pierdoły.

DB: SQL sam w sobie + T-SQL, LINQ, Entity Framework, NHibernate

Testy: XUnit, NUnit, Moq, NSubstitute

Do tego przy WPF choćby xaml i silnie związany z platformą MVVM jako wzorzec. Przy webówce standardowo HTML, CSS, JS i ich przylepki.

O Unity się nie wypowiadam, bo wiedzę na jego temat mam niemalże zerową. Zresztą i tak pewnie mocnego gwałtu dokonałem w odpowiedzi, bo wielu rzeczy nie kojarzę i kilku mogłem zapomnieć.

Inna sprawa, co ma na celu pytanie samo w sobie? Szukasz ścieżki dla siebie, chcesz znać możliwości języka czy cu?

1

Desktop: UWP, .NET Core, WPF, WinForms
Mobile: UWP, Xamarin
Web: ASP.NET Core MVC, ASP.NET WebAPI
IoT: UWP (Windows 10 IoT Core), TinyCLR OS, NETMF
Gamedev: Unity
plus Azure do każdego z powyższych.

I do tego wspominane bazy danych (T-SQL, EF, SQL Server), testy (NUnit, XUnit), profiling, XAML, MVVM, i dziesiątki innych rzeczy.

Zasadniczo cokolwiek chcesz robić prawdopodobnie się to będzie dało zrobić w C#. Visual Studio jest pisany w WPF.

0

Podłączę się do tematu.

Czy jako doświadczeni programiści uważacie, że rozwój w kierunku aplikacji desktopowych wciąż ma sens? Z tego co widzę na obecną chwilę dominuje web, mobile. Niespecjalnie ciągnie mnie do aplikacji webowych ale wiadomo, że należy również brać pod uwagę kwestię przyszłego zatrudnienia.
W kwestii xamarina mam dość mieszane uczucia. Myślicie, że jest sens pisać w nim apliacje tylko np. pod Androida?

0

Rozwój w kierunku desktopa (w sensie, że dogłębne ciśnięcie w tym kierunku) - niekoniecznie. Ale umieć coś na niego napisać - zdecydowanie tak.
Oczywiście, że jest sens pisać natywnie pod Androida czy iOS. Ale to zależy na pewno od sytuacji, czytaj - apka musi być maksymalnie zoptymalizowana. Jeśli to nie jest krytyczny wymóg - Xamarin wystarczy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1