Wtyczka flash - zużycie pamięci RAM

0

Zastanawia mnie działanie wtyczki flash. Po uruchomieniu filmu do którego wymagana jest wtyczka flash przez jakiś czas wtyczka działa na około 300MB Ramu po jakimś czasie wzrasta do ponad 2GB. Czy jest to normalne dla tej wtyczki ? Czy można zrobić coś, żeby to zmienić poza wyłączeniem wtyczki?

0

Sam zastanawiam się co jest powodem ogromnych wycieków pamięci, ale nie w przypadku oglądania filmu, a grania w 8 ball pool na miniclip. Coś jest gówniane – albo gra, albo plugin Flash, jednak nie potrafię stwierdzić co konkretnie.

Sytuacja wygląda tak – w przeglądarce mam otwartą jedną kartę z 4p. Przeglądarka zabiera w tym momencie poniżej 300MB pamięci. Otwieram drugą kartę z wymienioną grą, uruchamiam ją, ta ładuje się do pamięci. Po całkowitym załadowaniu gry, przeglądarka zabiera nieco ponad 500MB i zużycie stabilizuje się. Teraz najlepsze. Zaczynam grę – losuję przeciwnika, gram, znów losuję kolejnego itd. Obserwuję w tym czasie zużycie pamięci – na oko, w każdej minucie wycieka średnio 1MB, a nawet więcej. Po dwóch godzinach gry – nie przeglądając innych stron w tym samym czasie – zużycie pamięci rośnie do 800-900MB. Raz, kilka dni temu, grałem dotąd, aż zużycie pamięci przewyższyło 1GB, a sam plugin trafił szlag – w miejscu gry przeglądarka wyświetliła białe tło ze znakiem wykrzyknika. Od tej pory nie mogłem wyświetlić jakichkolwiek elementów wymagających tego pluginu – ani gry, ani filmów. Trzeba było wyłączyć przeglądarkę i włączyć ponownie.

Być może oba problemy (mój i Twój – @szpryc) mają ze sobą coś wspólnego.

0

Też właśnie to obserwuje od kilku dni. Podczas pracy oglądam film na drugim ekranie, ale ciężko znaleźć mi jakąś zależność. Raz jest przez 2-3h wszystko w porządku a później leci w zawrotnym tempie do 2,5 GB, innym razem jest wzrost w miarę stopniowy ale trwa też różnie czasem potrafi to być 40 min a czasem 2h. Oglądam ciągle na tej samej witrynie i tym samym odtwarzaczu więc nie mogę się domyślić skąd takie rozbieżności.
Na razie załatwiam to tak, że zamykam proces odpowiedzialny za wtyczkę, odświeżam stronę i znów mam świeże 300MB ;)
Nie satysfakcjonuje mnie jednak to rozwiązanie, i szukam na to jakiejś rady w wolnych chwilach.

0

Linux czy Windows?

Jeżeli Linkux to chrome czy coś innego?

W linuxie chyba tylko na chromie, i to chyba tylko na oryginalnym jest faktycznie działający plugin do flasha.
Cała reszta popularnych przeglądarek linuchowych ma jakieś biedne zamienniki do odtwarzania tej chorej technologii i z tym się nie wygra.

Także jeżeli to linux i nie crome, to rozwiązaniem jest zmiana przeglądarki, a jeżeli nie, to pojęcia nie mam.

0

U mnie Win10 i Chrome

0

@furious programming: Znalazłem chyba winowajce. To reklamy wyskakujące na stronie i ładujące się gdzieś w tle. Na razie Adblock daje rade, w ustawieniach rozszerzyłem działanie na większość elementów strony do momentu aż działa tylko sam odtwarzacz. Działa już drugi dzień według tego co wyświetla adblock blokowane jest około 300 reklam. Może nie jest to rozwiązanie idealne, ale jakoś działa.

1

Zamiast adlocka użyj ublock origin, bo ten zjada znacznie mniej zasobów.
Filtry z adblocka możesz sobie zaimportować ez problemów.

0

@szpryc: dobrze, że znalazłeś rozwiązanie. Mnie to nie urządza, bo wycieki istnieją jedynie podczas grania – jeśli zrobię sobie przerwę np. na godzinę (nie wyłączając karty z grą) to przez ten czas zajętość pamięci nie wzrośnie. A jak wrócę i zacznę grać to znów pamięć wycieka. Czyli wychodzi na to, że wina leży po stronie gry.

@Złoty Kaczor: owszem, korzystam z uBlock Origin pod Firefox – bardzo dobra wtyczka.

0

Używam tylko flasha wbudowanego w Chrome i nie mam problemów

0

Tylko, że Chrome domyślnie ma wyłączonego Flasha teraz, i włącza się dopiero po kliknięciu i zatwierdzeniu.
A już parę lat temu Steve Jobs doszedł do tego, że Flash jest evil.

0

Pomaga zmiana sterownika karty graficznej. Na najnowszym uruchomienie gry w flash zżerało cały ram. Przywróciłem starszy i znowu śmiga.
Pozdrawiam

0

flash i tak już jest wycofywany, a sam firefox informuje, że generuje spore obciążenie, więc do piekła z tym

0

Szczęśliwie nie będzie tak, że wyłączą flasha i wszystko co było w nim napisane przestanie działać.
https://github.com/mozilla/shumway

Wszystko da się przekonwertować i używać dalej, tylko już w js.

0

Nie mogą nagle zaprzestać wsparcia flasha, bo bilard przestanie mi działać.
A na nową wersję w HTML5 nie przesiądę się, bo to syf gorszy od wszystkich plag egipskich.

0
Wybitny Szewc napisał(a):

https://github.com/mozilla/shumway
Wszystko da się przekonwertować i używać dalej, tylko już w js.

Wątpię by to mogło być szybsze od natywnego flasha.

0

@Azarien:
Sprawdź, wydaje się działać sensownie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1