Jakiś porosty i intuicyjny sposób na rysowanie łuków w Pythonie?

0

Witam. Pracuję nad programem który ma mieć podobną funkcjonalność jak kamera cofania w samochodach BMW https://www.youtube.com/watch?v=2WTsFIX05w8. Na obecnym etapie wykorzystałem bibliotekę pygame a konkretnie jej metodę pygame.draw.arc(). Co prawda udało mi się narysować łuki o parametrach jakie będą potrzebne (załącznik), ale sterowanie parametrami tych łuków jest piekielnie nie intuicyjne, W ten sposób narysowałem łuki z załącznika

size = [500, 500]
screen = pygame.display.set_mode(size)
.
.
.
y=-1500
    while y<=200:
      pygame.draw.arc(screen, BLUE,[-200 ,y,400, 1000-2*y], 0, 1.6, 1)

      y=y+100
   

Udało mi się ograniczyć ustalanie parametrów łuku zmienną y, przyjmuje ona wartości od -1500 ("prosty odcinek") do 200. Niestety przez takie rozwiązanie "kąt łuku) nie zmienia się proporcjonalnie do wartość zmiennej y. Niby można pomyśleć i jakoś to poprawić np. przez dodatkową funkcję przyjmującą wartości np od 0 do 100 i rysującą odpowiedni łuk uwzględniając tą nieproporcjonalność, ale może jednak lepiej rozejrzeć się za inną metodą rysowania takich łuków.
Możecie polecić jakąś inną bibliotekę która będzie odpowiednia do tego zadania?

1

Poczytaj o krzywych Beziera.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1