Bootstrap ? / Media queries?

0

Pytanie do free lancerów oraz front -devów - Jak to jest z tym robieniem stron?

Czy tworzycie szablon w jakimś frameworku (bootstrap/foundation...) i potem robicie reszte?
czy tworzycie strone "manualnie" pisząc kod "praktycznie" od zera i bawicie sie rwd - media queries (oczywiscie zaczynajac od designu wpierw dla mobilnych ,nastepnie desktopow...)

Jestem na rozdrożu i nie wiem czy dopinać css3 + RWD (media queries) ze tak powiem na 100% czy zacząc ogarniać np bootstrapa? (choć nie ukrywam,że jestem przeciwnikiem wszelkich szablonow, wordpresow itp itd)

Jeżeli macie jakieś fajne arty na ten temat , albo dyskusje to poproszę, ja nie znalazłem satysf. mnie odp :]

1

Zależy. Istnieją projekty gdzie wszystko jest tak zaprojektowane, że żadnego frameworka nie da rady użyć, więc nie masz wyjścia i piszesz wszystko sam. Istnieją również takie gdzie kupujesz "skórkę" opartą o np material design i robisz jakiś panel wewnętrzny nie pisząc nawet jednej linijki cssa.

0

Jak tak sobie ostatnio przeglądam portfolia różnych - "junior - front devów" szukających pracy.
To mam wrażenie, że 80/90% z nich to typowo skopiowane gotowce z bootstrapa i pozmieniane style, ewentualnie umiejscowienie navbar/menu/grid`ów...
(co gorsza większość z nich w zakładkach projekty też ma własnie typowe szablony z frameworków...)

Gdize tu kreatywność w wymyślaniu czegoś nowego, gdzie praca z czystym kodem? gdzie nieszczęsne męczenie się ,żeby na 100% dopiąc każdy element media queries, czy to menu czy to podział kolumn przy zmniejszaniu rozdzielczości?

Moim skromnym zdaniem większym uznaniem cieszyło by się w oczach przyszłych pracodawców, "nowe-kreatywne" podejście do layoutu - tych chociaż własnych projektów, bo foundation/bootstrapa można ogarnąć "szybko"

0

Ja zdecydowanie wolę pisać kod sam bez używania bootstrapa czy innych gotowych 'zbiorów klas' ;) aleee...
Szukałem ostatnio pracy na junior front/web deva i praktycznie w każdym ogłoszeniu była wymagana bądź mile widziana znajomość bootstrapa.
Na jednej z rekrutacji dostałem zadanie do zrobienia, niechętnie ale skorzystałem właśnie z bootstrapa licząc na 'plusa' za to, że nam i w ogóle ale zamiast tego dostałem 'minus' bo nie napisałem tego sam :(

0

To ciekawe ze nie nadmienili Ci , jakiego "sposobu" masz użyc.

à propos - Waszym zdaniem lepiej jest zrobić portfolio - bootstrapowe (jak 90%) czy coś własnego?:)

0

Wszystko powinieneś pokazać. Że umiesz pisać od 0 wszystko, że znasz bootstrapa, i inne frameworki tutaj chociażby angulara + material design.

0
Xoxepin napisał(a):

à propos - Waszym zdaniem lepiej jest zrobić portfolio - bootstrapowe (jak 90%) czy coś własnego?:)

Chyba znasz odpowiedź. ;)
Najlepiej jednak chyba będzie mieć trochę jednych i trochę drugich. Pracodawca doceni, że piszesz sam ale też, że znasz bootstrapa czy inne popularne frameworki

3
Xoxepin napisał(a):

To mam wrażenie, że 80/90% z nich to typowo skopiowane gotowce z bootstrapa i pozmieniane style, ewentualnie umiejscowienie navbar/menu/grid`ów...
(co gorsza większość z nich w zakładkach projekty też ma własnie typowe szablony z frameworków...)

tylko weź pod uwagę że kreatywność to bardziej dla grafików/marketingowców a nie dla klepaczy kodu
tutaj też często ludzie potrafią pisać kod, a strony wyglądają średnio, dlatego że nie maja zmysłu artystycznego, nie potrafią dobierać elementów, kolorów itp.
dlatego już z dwojga złego lepiej podglądać innych i czerpać inspirację niż robić stronki z epoki '95

0
Xoxepin napisał(a):

Jestem na rozdrożu i nie wiem czy dopinać css3 + RWD (media queries) ze tak powiem na 100% czy zacząc ogarniać np bootstrapa? (choć nie ukrywam,że jestem przeciwnikiem wszelkich szablonow, wordpresow itp itd)

Bootstrapa to ogarniesz w kilka wieczorów z piwem w łapie :P Ogarniasz grid i robisz rozeznanie w gotowych elementach BS, bo potem i tak będziesz wracać do dokumentacji.
Nie skupiaj się za bardzo na BS czy innej zabawce, pójdziesz do roboty to często będziesz musiał sam coś wyrzeźbić, mimo iż w projekcie jest BS, Material Design Lite czy coś innego, bo to, że jest tam jakiś frontendowy framework nie oznacza, że nie wychodzi się poza jego możliwości.

Xoxepin napisał(a):

Jak tak sobie ostatnio przeglądam portfolia różnych - "junior - front devów" szukających pracy.
To mam wrażenie, że 80/90% z nich to typowo skopiowane gotowce z bootstrapa i pozmieniane style, ewentualnie umiejscowienie navbar/menu/grid`ów...
(co gorsza większość z nich w zakładkach projekty też ma własnie typowe szablony z frameworków...)

Gdize tu kreatywność w wymyślaniu czegoś nowego, gdzie praca z czystym kodem? gdzie nieszczęsne męczenie się ,żeby na 100% dopiąc każdy element media queries, czy to menu czy to podział kolumn przy zmniejszaniu rozdzielczości?

Pewnie to są albo rzeczy do szuflady (niekomercyjne) albo proste zlecenia, gdzie nie ma nad głową grafika oczekującego pixel perfect, więc można sobie pozwolić na większe odstępstwa od szablonu -> korzystanie z Bootstrapa.
No i od budowania interfejsu są odpowiedni ludzie (UI/UX), frontendowiec zajmuje się wdrażaniem ich pomysłów, kreatywności masz niewiele, np. przy animacjach dla niewielkich interakcji z użytkownikiem (o ile nie zostanie Ci pokazane "o, to chcę!")

0

@Pietruch: mówiłem o material-design angularowym a to zupełnie coś innego, bo musisz też znać angulara i go używać bo to nie tylko klasy ale też dyrektywy w htmlu więc pokazujesz że jesteś kompletnym frontendowcem.

0
mr_jaro napisał(a):

@Pietruch: mówiłem o material-design angularowym a to zupełnie coś innego, bo musisz też znać angulara i go używać bo to nie tylko klasy ale też dyrektywy w htmlu więc pokazujesz że jesteś kompletnym frontendowcem.

@mr_jaro: o co chodzi? Nigdzie nie odnosiłem się do Twojego postu, nie wspominałem nic o Angularze, nie wspominałem nic o Angular Material, Nie bardzo rozumiem tekstu o kompletnym frontendowcu (jak się to ma do mnie?) i ogólnie prosiłbym o wyjaśnienie postu.

0

@Pietruch: Wyjaśniłem by nie wprowadzać w błąd autora wątku, bo ja napisałem o material-design a ty napisałeś, że bootstrapa lub tam jakiegoś material-design-light ogarnie się w parę wieczorów i wszystko to jedno i to samo. O ile light to tylko css o tyle prawdziwy material-design to jest dużo dużo więcej i sam go nadal w pełni nie znam a robię już prawie rok w nim :)

Edit a kompletny frontendowiec to taki który potrafi napisać typową apke frontendową która korzysta z rest api, a do tego potrzeba angulara, vue reacta lub co to tam jeszcze istnieje.

0
mr_jaro napisał(a):

bo ja napisałem o material-design

Material Design to po prostu styl tworzenia stron i aplikacji wymyślone przez google w 2014 charakteryzujący się żywymi kolorami, surowością i trójwymiarowością opartym na odpowiednich cieniowaniu elementów, odnogą material jest biblioteka polymer stosowana do tworzenia aplikacji, nie ma to nic wspólnego z angularem

0
czysteskarpety napisał(a):
mr_jaro napisał(a):

bo ja napisałem o material-design

Material Design to po prostu styl tworzenia stron i aplikacji wymyślone przez google w 2014 charakteryzujący się żywymi kolorami, surowością i trójwymiarowością opartym na odpowiednich cieniowaniu elementów, odnogą material jest biblioteka polymer stosowana do tworzenia aplikacji, nie ma to nic wspólnego z angularem

Ma wspólne gdy meterial-design jest natywnym stylem dla angulara https://material.angularjs.org/latest/

0

tak, ale to tylko styl, a nie nauka agulara

0
czysteskarpety napisał(a):

tak, ale to tylko styl, a nie nauka agulara

Nie powiedział bym, żeby ten material był dobrze wykorzystany trzeba ogranić dyrektywy angularowe, najzwyklejszy formularz i validacja realtime to też część angularowego materiala.

0

Ja średnio przepadam za boostrapem mimo iż w pracy musze z niego korzystać bo jest taki "trend". BS jest dobry jak robisz backend a olewasz frontend na początku i musisz coś na szybko pokazać. Jak trzeba to dostosowywać do tego co grafik wymyślił to wiecej szkodzi niż pomaga. Ewentulanie przydatny jest jako wykorzystywanie pojedynczych komponentów np. carousel.

0

pytanie co wymyślił grafik :D

0
Veox napisał(a):

Ja średnio przepadam za boostrapem mimo iż w pracy musze z niego korzystać bo jest taki "trend". BS jest dobry jak robisz backend a olewasz frontend na początku i musisz coś na szybko pokazać. Jak trzeba to dostosowywać do tego co grafik wymyślił to wiecej szkodzi niż pomaga. Ewentulanie przydatny jest jako wykorzystywanie pojedynczych komponentów np. carousel.

I widzisz to już wina komunikacji między programistami a grafikami, jeśli ja mam możliwość rozmowy z grafikiem to od razu się dogadujemy jak ma projektować wygląd, w sensie dobrzy graficy projektujący interfejs potrafią tak zaprojektować wygląd, żeby pasował pod grida bootsrapowego lub jakiegokolwiek innego, a w sumie jeśli chodzi o style to to jest najważniejsze z całego bootstrapa.

0

i tak powinno być, a czasami grafik nie dość, że ma dziwną wizję, to ani to ładne, ani funkcjonalne :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1