wiele tabel relacyjnych czy EAV ?

0

Witam,

mam system CRM w którym admin musi przypisywać klienta do konkretnego konsultanta i nie wiem czy zrobić na to tabelę relacyjną consultant_client zapisując relacje konsultanta z klientem czy lepiej zastosować EAV ?

W przyszłości pewnie pojawią się nowe potrzeby przypisywania do konsultanta np. konkretna umowa w systemie itp.. Nie mam doświadczenia z EAV, doradźcie coś

0

Z tego opisu nie wynika byś potrzebował EAV. Może tutaj Tobie, że wiele konsultantów może obsługiwać wiele klientów i np. obsługiwać konkretny dokument etc. ? Prosiłbym o dokładny opis.

0
mariano901229 napisał(a):

Z tego opisu nie wynika byś potrzebował EAV. Może tutaj Tobie, że wiele konsultantów może obsługiwać wiele klientów i np. obsługiwać konkretny dokument etc. ? Prosiłbym o dokładny opis.

Źle to przedstawiłem, system który buduję służy do rozdzielania pracy pomiędzy pracownikami, czyli manager przypisuje dokończenie np. tworzenie umowy swoim podwładnym, oprócz tworzenia umów jest też sporządzanie raportów sprzedaży, a to są dwie odrębne tabele. Jest to świeży system i będą dochodzić nowe obowiązki pracowników wiadomo, że nie mogę upychać tych kolumn bezpośrednio do tabel przedstawiających konkretny kontener danych. W zasadzie obecnie potrzebuję identyfikację co jaki pracownik ma przypisane przez managera bo resztę danych sobie wyciągnę z konkretnych tabel. Dla czego wpadłem na pomysł o EAV ?, przede wszystkim przyśpieszę proces dodawania nowych obowiązków pracownikom, bo w 90% proces dodania obowiązku jest taki sam i wymaga tych samych danych czyli id konsultanta i id obowiązku (w moim przypadku są na razie 2 umowa i raport)

mój EAV wyglądałby tak:

worker_obligation_attribute
id | name
1 | agreement_id
2 | sales_report_id

worker_obligation_value
id | worker_id | worker_obligation_attribute_id
1 | 6 | 1
2 | 6 | 2

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1