Programowanie na smartfony

0

Cześć, chciałem zacząć robić coś na smartfony. Ale w tym temacie jestem kompletnie zielony. Chciałbym, żeby moje apki były niezależne od systemu, tzn. mają działać na Androidzie, iOS, Blackburry i Windows.

I teraz pytanie rodzi się, jaki język do tego wybrać?
Idealnie byłoby, żebym napisał jeden kod i potem go kompilował na poszczególne platformy. Czy w tym momencie zostaje mi tylko Java i C#(Xamarin)?

Jak to jest z SDK różnych platform. Czy to jest jakoś standaryzowane? W sensie, że czy istnieje jakiś standardowy interfejs, którym można by się było posługiwać w celu np. pobrania informacji z GPSu? Czy każda platforma robi sama sobie i programista musi sam się zatroszczyć o taką pośrednią warstwę?

Jak wygląda w praktyce takie pisanie cross-platformowe?

Dodam, że w grę wchodzą języki C++ i C#. Ewentualnie Java, ale jej musiałbym się nauczyć :)

0

Chciałbym, żeby moje apki były niezależne od systemu, tzn. mają działać na Androidzie, iOS, Blackburry i Windows.

Polecam Apache Cordova lub Adobe Phonegap. Jest znacznie więcej (co najmniej kilkanaście) frameworków do appek hybrydowych / crossplatformowych, ale Cordova i PhoneGap to jest to co mogę polecić. Bardzo dobra znajomość Javascript jest tu wymagana.

Jeszcze dodam, że Blackberry przechodzi na Androida, wiec jak tylko te trzy platformy Cie interesują to wystarczy XAMARIN.

Krwawy Szczur

0

BB się nie przejmuj bo wybrali androida (podobno nawet go łatają i jest bezpieczny kappa). Niby flutter ma być łatwy w przenoszeniu ale za młody jest żeby wiązać z nim nadzieję. Ogólnie natywki #1 :)

0

Ogólnie aplikacje natywne sprzedają się za dużo wyższą kasę, te hybrydowe są łatwiejsze do zrobienia, ale też dużo tańsze.

0

Fajnie się pisze aplikacje na Androida w JavaScript, są nawet konkretne książki do tego. Android. Tworzenie aplikacji w oparciu o HTML5, CSS3, JavaScript - Jonathan Stark Brian Jepson.

1

W Javie to ani na BBOS 10 ani chyba na iOS nie poszalejesz. C++ to w ogóle słaby wybór w przypadku mobilnego.

Generalnie trzeba albo pisać natywnie na iOS (w tym ich śmiesznym języku) i Androida (w Javie) - bo w sumie to jest tak naprawdę cały rynek (a jak coś jest dobrze napisane na Androida to działa i na BBOS 10), albo w Cordovie (JS) - wtedy masz jedną aplikację, która teoretycznie działa na każdej platformie.

1

Co to flutter? I co to znaczy natywki? Że C? C++? Java? Nie znam się na tym. No i jak z tymi innymi moimi wątpliwościami? Jeśli napiszę w C++, to będzie przechodni, czy nie?

Flutter to pisanie aplikacji mobilnych w Dartcie (https://flutter.io/), były ploty że google będzie nowy os wypuszczał ale na razie nie warto się chyba interesować (chyba że czegoś nie wiem i apki w dartcie chodzą jak natywne).

0
somekind napisał(a):

W Javie to ani na BBOS 10 ani chyba na iOS nie poszalejesz. C++ to w ogóle słaby wybór w przypadku mobilnego.

Generalnie trzeba albo pisać natywnie na iOS (w tym ich śmiesznym języku) i Androida (w Javie) - bo w sumie to jest tak naprawdę cały rynek (a jak coś jest dobrze napisane na Androida to działa i na BBOS 10), albo w Cordovie (JS) - wtedy masz jedną aplikację, która teoretycznie działa na każdej platformie.

Czyli albo Cordova i JS, albo osobno na każdą platformę? A czemu nie Xamarin?

0

Xamarin jest OK, a w C++ też się da robić na Andka w NDK.

Generalnie liczba platform skurczyła się tak naprawdę do dwóch :) Teraz programowanie hybrydowe można wsadzić między buty zimowe i najlepiej robić natywne appki w Java i Swift.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1