Menu możesz zaprogramować jak Ci się podoba. Nie używasz tam natywnych kontrolek, jednak masz dostęp do kontrolek "graficznych", które umieszczasz na Canvasie.
Możesz dowolnie ustawić skalowanie kontrolek oraz ich wygląd (obrazki, czcionki). Wszystko czego potrzebuje GUI Twojej gry, możesz zrobić w Unity, więc całkiem wszechstronne mechanizmy są do osiągnięcia ;) Są zwykłe labele (Text), lista rozwijana, wsparcie dla scrollingu, przyciski, toggle (checkbox/radiobutton) itd. Przeglądarkę WWW nie wiem czy wsadzisz do aplikacji w Unity.
Silnik początkowo był nastawiony na 3D, ale obecnie do 2D też ma całkiem spore (jeśli nie pełne) wsparcie --> dla fizyki 2D używa Box2D, można poustawiać sobie w edytorze collidery 2D, widok 2D, kamera ortograficzna, sprite'y), ale GUI to właściwie odrębny byt, może działać niezależnie od położenia obiektu kamery itp. Efekty cząsteczkowe też mają obszary do wyboru 2D lub 3D.
Oczywiście jakieś aplikacje dla banków, klient do allegro, antywirus itp. pewnie lepiej pisać natywnie na androida, ale normalną aplikację użytkową z GUI (typu kalkulator, ankieta) da radę napisać w Unity i co ważniejsze, odpalić na wielu systemach praktycznie bez modyfikacji (bo system GUI nie wymaga zwykle dodatkowych zabiegów, aby działać na ekranach dotykowych, chyba, że korzystasz z wielodotykowości do jakichś niestandardowych rzeczy).