Android - Kariera

0

Witam wszystkich,

Krotko i na temat, czy warto isc w androida ? Patrzac na zarobki android nie zarabia najwiecej , powiedzialbym ze rowno z jakims front-end developerem czy js developerem. Rowniez malo ofert pracy . CO w takim razie jest atrakcyjnego w tej drodze kariery ?

0

Zabawa z androidem. Stary idź tam gdzie masz zainteresowania, a nie gdzie dają więcej pieniędzy. Pomyślałeś o tym, że jak nie dobierzesz sobie technologii do zainteresowań to będziesz się męczył?

0

No owszem racja podoba mi sie bardzo android tylko co z alternatywami czy kodowanie w androidzie uczy kodowania tak by po jakims czasie dosc latwo i spreznie przejsc na inny kierunek typu web dev. Albo game dev ?

0

Jeśli chodzi o tworzenie gier, (i w sumie jakichś aplikacji z GUI też), warto iść w Unity 3D.
Bardzo łatwo obskoczysz nie tylko Androida, ale też Windowsa, Maca, iOS, Linuksa, Windows Phone, Web GL, konsole i mniej znane platformy ;) Dokonując niewielkich zmian/aktualizacji w kodzie aplikacji (np. żeby zamiast ekranu dotykowego obsługiwać mysz).
Więc o ile nie programujesz czegoś, co wymaga natywnego dostępu do API Androida, to sama wiedza o Unity Ci wystarczy.

0

Roboty dla androidowców jest zdecydowanie więcej niż androidowców. Więc jeżeli masz łeb na karku i potrafisz kodować nie łamiąc po drodze wszystkich SOLID -ów to możesz liczyć na robotę za przyzwoite pieniądze, w Polsce albo za najbliższą granicą jeżeli nie chce Ci się daleko jeździć

0

Unity to C# a uczylem sie javy wlasnie po to zeby robic w androidzie :) MYsle ze zaczne poznawac blizej srodowisko androida , zlapie jakas prace i ewentualnie jak bedzie mnie nudzic android to doucze sie c# a zreszta pod jave slyszalem ze jest libxdg ? Tez dobry silnik pod gry 2d .

0
Spine napisał(a):

Jeśli chodzi o tworzenie gier, (i w sumie jakichś aplikacji z GUI też), warto iść w Unity 3D.
Bardzo łatwo obskoczysz nie tylko Androida, ale też Windowsa, Maca, iOS, Linuksa, Windows Phone, Web GL, konsole i mniej znane platformy ;) Dokonując niewielkich zmian/aktualizacji w kodzie aplikacji (np. żeby zamiast ekranu dotykowego obsługiwać mysz).
Więc o ile nie programujesz czegoś, co wymaga natywnego dostępu do API Androida, to sama wiedza o Unity Ci wystarczy.

A jak się w Unity robi typowe aplikacje użytkowe (głównie 2D, z rozbudowanym menu, czasami przeglądarką www czy elementami do konfiguracji)?

Unity to silnik do gier i kojarzy mi się głównie z 3D. Jak z dostępem do natywnych widgetów / kontrolek ?

0

Menu możesz zaprogramować jak Ci się podoba. Nie używasz tam natywnych kontrolek, jednak masz dostęp do kontrolek "graficznych", które umieszczasz na Canvasie.
Możesz dowolnie ustawić skalowanie kontrolek oraz ich wygląd (obrazki, czcionki). Wszystko czego potrzebuje GUI Twojej gry, możesz zrobić w Unity, więc całkiem wszechstronne mechanizmy są do osiągnięcia ;) Są zwykłe labele (Text), lista rozwijana, wsparcie dla scrollingu, przyciski, toggle (checkbox/radiobutton) itd. Przeglądarkę WWW nie wiem czy wsadzisz do aplikacji w Unity.

Silnik początkowo był nastawiony na 3D, ale obecnie do 2D też ma całkiem spore (jeśli nie pełne) wsparcie --> dla fizyki 2D używa Box2D, można poustawiać sobie w edytorze collidery 2D, widok 2D, kamera ortograficzna, sprite'y), ale GUI to właściwie odrębny byt, może działać niezależnie od położenia obiektu kamery itp. Efekty cząsteczkowe też mają obszary do wyboru 2D lub 3D.

Oczywiście jakieś aplikacje dla banków, klient do allegro, antywirus itp. pewnie lepiej pisać natywnie na androida, ale normalną aplikację użytkową z GUI (typu kalkulator, ankieta) da radę napisać w Unity i co ważniejsze, odpalić na wielu systemach praktycznie bez modyfikacji (bo system GUI nie wymaga zwykle dodatkowych zabiegów, aby działać na ekranach dotykowych, chyba, że korzystasz z wielodotykowości do jakichś niestandardowych rzeczy).

0

Siedzisz w game developerce ? Myslisz ze warto zaczac natywnie badz zaczac kariere w androidzie jako developer i ewentualnie isc w mobile game development ? Chcialnym na razie robic natywne apki ale pomysl gier zostanie w glowie

0

Dzięki Spine za odpowiedź!

Brak WebKita to pewien minus, ale reszta wygląda dość ciekawie.

0

Jeszcze dwa pytania:

A czy można wrzucić z NuGet-a jakieś moduły, biblioteki ogólnie dotępne do projektu? Zależy mi np. na HTML Agillity Pack, ale też kilku innych.

Jak, po krótce, wygląda buildowanie na różne platformy? Rozumiem, że musze mieć Maca żeby buildować pod Mac OS?

Biały Terorysta / Złoty Szczur

0

Tu znalazłem:

Biały Terorysta / Złoty Szczur

0

Znalazłęm interesujący wątki w temacie:

http://answers.unity3d.com/questions/15016/can-i-use-unity-for-making-non-game-apps.html

http://www.jarcas.com/studios/?p=208

Niektórzy twierdzą, że appki (nie gry!) tak stworzone są nieco ciężkie i długo się wczytują... Prawda to?

Biały Terorysta / Złoty Szczur

0

Gosciu zaloz swoj temat dobrze ?

0
Biały Terrorysta napisał(a):

Niektórzy twierdzą, że appki (nie gry!) tak stworzone są nieco ciężkie i długo się wczytują... Prawda to?

Raczej nie ma sensu kłamać na ten temat ;)
Aplikacja musi sobie załadować C#, jego moduły itp. No i silnik Unity. Więc trochę to ciężkie.

Czarny Kot napisał(a):

Siedzisz w game developerce ? Myslisz ze warto zaczac natywnie badz zaczac kariere w androidzie jako developer i ewentualnie isc w mobile game development ? Chcialnym na razie robic natywne apki ale pomysl gier zostanie w glowie

Z zasady tworzenie gier jest mniej płatne niż tworzenie "poważnych systemów". Odpowiedzialność za produkt mniejsza, duże ryzyko, że nie wrócą się nawet koszty produkcji, a też gier na rynku coraz więcej (no i wszystkie, które już powstały, są w sprzedaży -> podział pieniędzy klientów na wszystkich developerów daje w kość). Więc jeśli chcesz iść w ten biznes dla pieniędzy, a nie dlatego, że to fajna praca, to lepiej się uczyć tworzenia "poważnych aplikacji", a nie gier. Oczywiście jak już idziemy w tworzenie gier, to warto jest iść do pracować firmy, która wie jak skutecznie zarobić na swoich produktach :) Bo też mogą Ci zapewnić odpowiednie pobory.

Biały Terrorysta napisał(a):

Jak, po krótce, wygląda buildowanie na różne platformy? Rozumiem, że musze mieć Maca żeby buildować pod Mac OS?

Na Mac OS chyba zrobisz builda z poziomu Windowsa, ale do developerki na iOS już potrzeba Maca ze środowiskiem XCode (Unity generuje projekt dla XCode, żeby sobie w nim skompilować i wgrać na urządzenie przez USB). Na Windowsa i Linuksa zrobisz builda kilkoma kliknięciami o ile przy instalacji Unity wybrałeś, że chcesz budować apki na te systemy. Do budowania na Androida trzeba zainstalować SDK i wskazać ścieżkę do niego w opcjach Unity.

0

To prawda game developerów jest dużo, ale jak ktoś jest dobry to nawet jako piekarz może zrobić dużą kasę :) Konkurencja na Google Play czy Appstore jest ogromna, ale dużo też jest tam śmiecia.

Ciekawi mnie jak wygląda dodawanie różnych bibliotek zewnętrznych, np. OpenCV czy HTML Agility Pack czy innych. Ktoś na SO pisał, że HAP mu przysporzył sporo problemów.

Czy nie ma z tym poblemów i jak z ich przenoszeniem na inne platformy? (np. dostajemy DLL-e i co dalej?). Czy po prostu trzeba kompilować ze źródeł?

Biały Terrorysta

0

Jeśli w okolicy masz 10 piekarni, to szkoda zachodu, żeby otwierać kolejną ;) Dobry game developer nic nie zrobi bez dobrego game designu -> a o ten coraz ciężej, chyba, że coś kopiujemy z innych gier...

Poza tym trzeba się liczyć z tym, że każda gra, jest dostępna praktycznie w każdym kraju (czasem są wyjątki). Kiedy wszyscy na raz mogą grać w jedną dobrą grę, to nie będą szukać nowych wyzwań przez jakiś czas :) Po co inne gry wtedy ;) ? Przesyt... Nawet ciekawa aplikacja nie dostanie często rozgłosu na jaki zasługuje.

Jeśli chodzi o OpenCV dla Unity, to ktoś zadbał o to, żeby działało na wielu systemach: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/21088
Pewnie jest tam biblioteka skompilowana dla różnych platform + odpowiedni binding.

HAPa chyba nikt nie przygotował w taki sposób.

0

Nie ma pracy w Androidzie, taka prawda. Nie ma co się pchać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1