Witam
Walczę z moim programikiem do pokera i zastanawiam się czy da się zadeklarować zmienne przy użyciu pętli.
To fragment mojego kodu:
void pokaz_reke(){
string moja_reka[5][2];
for (int i = 0; i < 5; i++) {
moja_reka[i][0] = talia[i][0];
moja_reka[i][1] = talia[i][1];
}
for (int i = 0; i < 5; i++) {
for (int j = 0; j < 2; j++) {
cout << moja_reka[i][j]<< " ";
}cout <<endl;
}
for (int i = 0; i < 5; i++) {
for (int j = 0; j < 13; j++) {
if(moja_reka[i][0] == wartosci[j])
cout<< wartosci[j];
}
}
}
wartosci to tablica
string wartosci[13] ={"dwojka", "trojka", "czworka", "piatka", "szostka", "siodemka",
"osemka", "dziewiatka", "dziasiatka", "walet", "dama", "krol",
"as"};
Chciałem zliczyć wystąpienia poszczególnych kart (dwojki, trojki, czworki) na ręce żeby później sprawdzić wartość ręki. Mógłbym w funkcji pokaz_reke utworzyc zmienne:
int dwojki = 0; int trojki = 0; itd. i potem zrobić:
if(moja_reka[i][0] == "dwojki")
dwojki++;
Problem w tym, że wymagałoby to 13 ifów. Czy da się jakoś zadeklarować zmienne (int dwojki, trojki itd.) z domyślną wartością 0 przy użyciu pętli?