Benchmark Wydajności

0

Cześć.
Znacie może jakąś metodę bądź program rejestrujący wykorzystanie zasobów podzespołów komputerowych w programach np. grach?
Żeby sprawdzić np. ilu Mhz procesor sobie by poradził, ile RAM pobiera itp.

0

MHz to żadna sensowna wartość do porównywania, tak w skrócie to liczba cykli procesora na sekundę. Jeden procesor może wykonać określone zadanie raz na jeden cykl, a drugi 8 razy w jednym cyklu. W efekcie dwa procesory mogą mieć tę samą wartość MHz, ale jeden z nich będzie 8x szybszy (do określonego zadania).

Użycie RAMu możesz sprawdzić w menedżerze zadań Windows. Ale oprócz ilości RAMu - wpływ na szybkość działania aplikacji ma też np. częstotliwość kości RAM. Pewna ilość może być wartością minimalną do uruchomienia, ale nie określa to nijak sprawności aplikacji. Nie wiem co ogólnie próbujesz zmierzyć.

Wszystkie te "wymagania sprzętowe", które widzisz przy grach to tak naprawdę BARDZO DUŻE uproszczenie. Wydajność zależy od ogromnej ilości czynników/podzespołów, a te znowu składają się z wielu czynników i wszystko to ma mniejszy lub większy wpływ.

A to, że to uproszczenie to masz przykład:
GTA IV przy sprzęcie spełniającym minimalne chodził bardzo kiepsko (10-15 fps). Przy trochę poniżej była jest tragedia (1-2 fps), nawet przy rozdzielczości 800x600 (bodajże minimalna dla tej gry).
Burnout: Paradise sporo poniżej minimalnych (dual-core (nie core2duo) 1,46GHz, gra jest JEDNOWĄTKOWA i nie korzysta z wielu rdzeni w ogóle[!], więc to i tak bez różnicy) śmiga 25fps w natywnej rozdzielczości laptopa.

Dlaczego? Bo nie da rady realnie oszacować wymagań.

Pytanie jest - co dokładnie chcesz zrobić i po co?

0
mateusz4090 napisał(a):

Cześć.
Znacie może jakąś metodę bądź program rejestrujący wykorzystanie zasobów podzespołów komputerowych w programach np. grach?
Żeby sprawdzić np. ilu Mhz procesor sobie by poradził, ile RAM pobiera itp.

Do tego są od dawna standardowe benchmarki, jak np. Sandra, i wiele innych.

Gównie jest tak: o wydajności decyduje przepustowość pamięci - ram, w GB/s.
Słabe karty graficzne mają poniżej 20 GB/s, a te wydajne około 80 i więcej... no i to w zasadzie cała tajemnica.

0

Dlaczego? Bo nie da rady realnie oszacować wymagań.

Da się - tylko trzeba wyraźnie zdefiniować co to są „wymagania”.

Ile klatek na sekundę przy minimalnych ustawieniach uznajemy za „gra działa”?

Poza tym komputer może być dość wydajny w teorii, ale gra nie będzie działać w ogóle z powodu braku jakiegoś zestawu instrukcji procesora (np. AVX) albo wersja szaderów karty graficznej za niska (a obyłoby się bez nich) itp.

Więc tak, dałoby się w miarę precyzyjnie określić wymagania przyjąwszy konkretną definicję „wymagań”, ale to raczej musi być dokonane eksperymentalnie, za dużo jest zmiennych by móc to zautomatyzować.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1