To zależy co to za parametry. Posłużę się przykładami w C, bo akurat dwa skrajne przychodzą mi do głowy:
void gluLookAt(GLdouble eyeX, GLdouble eyeY, GLdouble eyeZ,
GLdouble centerX, GLdouble centerY, GLdouble centerZ,
GLdouble upX, GLdouble upY, GLdouble upZ);
Tu jest parametrów dziewięć, ale tak jakby były trzy: eye, center, up. Więcej pamiętać nie trzeba, kolejność x,y,z jest oczywista.
Mogłyby być trzy struktury, ale nie są, a mimo to wywołanie funkcji jest dość jasne, zwłaszcza jeśli sami sobie te struktury stworzymy:
gluLookAt(eye.x, eye.y, eye.z, center.x, center.y, center.z, 0, 1, 0);
```cpp
HWND WINAPI CreateWindow(LPCTSTR lpClassName, LPCTSTR lpWindowName, DWORD dwStyle, int x, int y, int nWidth, int nHeight, HWND hWndParent, HMENU hMenu, HINSTANCE hInstance, LPVOID lpParam);
```
Parametrów jedenaście. Jeśli potraktować x,y i nWidth,nHeight jako parametry podwójne to dziewięć. Różnych typów, o różnym znaczeniu, trudnej do zapamiętania kolejności.
HWND wnd = CreateWindow(MAKEINTATOM(atom), L"Ala ma kota", WS_OVERLAPPEDWINDOW, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 400, 300, NULL, NULL, hInstance, NULL);
Masakra.
HWND wnd = CreateWindow(
MAKEINTATOM(atom),
L"Ala ma kota",
WS_OVERLAPPEDWINDOW,
CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT,
400, 300,
(HWND)NULL,
(HMENU)NULL,
(HINSTANCE)hInstance,
(LPVOID)NULL
);
Już lepiej. Większość przykładów w necie ma dopisane nazwy parametrów w komentarzach.