Jeśli Operator przypisania jest w klasie zawierającej obiekt innej klasy to jak napisać definicję operatora przypisania ? Czy muszę w nim zawierać ten obiekt innej klasy ?
Nikt nic nie odpisał, więc daje przykład:
#include <iostream>
using namespace std;
#include <string>
class Kolo
{
int ilosc_kol;
public:
Kolo(int liczba)
{
this->ilosc_kol = liczba;
}
};
class Samochod
{
float przebieg;
Kolo kolo;
public:
Samochod(float km, int liczba) : przebieg(km), kolo(liczba)
{
}
Samochod & operator=(const Samochod & wzor)
{
this->przebieg = wzor.przebieg;
}
};
int main()
{
Samochod samochod(30000,3);
Samochod drugi(10000,4);
drugi = samochod;
return 0;
}
Chodzi o ten fragment:
Samochod & operator=(const Samochod & wzor)
{
this->przebieg = wzor.przebieg;
}
co zrobić w operatorze przypisania w klasie Samochod ze składnikiem klasy Samochod - obiektem klasy Kolo.