Plan nauki na wakacje

0

Chciałbym jak najlepiej wykorzystać wakacje na naukę programownia, jest tego sporo więc nie wiem czy dam radę. Chcę żebyście to skomentowali.

Mój plan:

  1. Skończyć czytać 2 tom symfonii aby poznać ogólnie programowanie (obecnie na studiach (I rok) poznałem techniki programowania obiektowego, więc myślę, że może to pójść szybko).
  2. Przeczytać Visual Studio 2013 podręcznik programowania w C# z zadaniami, Helion 2014
  3. Przeczytać SQL od podstaw.
  4. Napisać snake w C++ i C#
  5. Zacząć naukę programowania graficznego. Chciałbym napisać równanie kwadratowe graficznie w C++ i C#. Później już tylko chcę tworzyć graficznie w C#, bo obecnie ten język jest bardziej pożądany, ale chciałbym właśnie też naukę C++ skończyć programem graficznym. Później moim marzeniem byłoby stworzenie interfejsu graficznego banku albo jakiegoś sklepu.

Jakie polecicie biblioteki do tych programów graficznych w C++ i C# ? Czy ten mój plan jest do wykonania w 9 tygodni ?

dodanie znaczników listy - @furious programming

0

Jest to do wykonania w 9 tygodni.
Mnie boli w tym tylko jedno a mianowicie to że chcesz czerpać wiedzę teoretyczną. Czytaj książkę i rób jakiś/eś projekt/y w danym języku.

Później moim marzeniem byłoby stworzenie interfejsu graficznego banku albo jakiegoś sklepu.

Tylko? Bez back-endu? ;p

3

nie jest to realne w 9 tygodnii

Sam fakt, ze tracisz czas na dumanie i pytanie czy sie uda czy sie nie uda. Pokazuje, ze nie bedziesz siedziec codziennie po 10 godzin przez 9 tygodni
Przeczytac to nie problem. ZROZUMIEC, to juz inna bajka.

Skup sie na jednym. Nie dasz rady tyle rzeczy ogarnac (dobrze) w tak krotkim czasie.
Lepiej zrobic jeden punkt z Twojej listy a dobrze a niezeli wszystkie a tylko przeczytac.

0

Najprościej zrób najpierw Snake'a. I lepiej w C#, bo to jednak język wysokiego poziomu i trudniej zrobić błędy (zresztą przy czymś takim jak Snake to w sumie nie ma różnicy). Najbardziej realny punkt i wiedzy praktycznej trochę nabędziesz.

0

Chciałbym tworzyć projekty, ale dopiero jak poznam teorię. A chcę to też tak szybko poznać, ponieważ już na 2 roku chcę mieć jakoś wiedzę, ponieważ w ciągu pierwszego roku nie było za bardzo czasu na czytanie książek.

Jakie biblioteki do interfejsu graficznego w c# polecacie ?

0

Natywne. C# posiada obsługę graficzną w standardzie. WPF (nowsze) oraz Windows Forms (starsze). A teorii ucz się również praktykując czyli pisząc programy. To nie język polski czy historia. Tutaj MUSISZ pisać.

PS: rzecz jasna na początku to miałem na myśli Snake'a w konsoli :)

0

Do nauki najlepsza chyba jest Technologia WinForms ponieważ łatwa i prosta. Niestety można nauczyć się kilku złych nawyków. Później polecam nauczyć się WPF plus MVVM bo łatwo potem przejść np na AngularaJS.

0

@teo215 Kiedy jest właśnie dokładnie odwrotnie :) WPF jest dużo prostszy przy pisaniu interfejsu. Ot po prostu język znaczników i bindowanie komend oraz wartości. Nawet głupią tabelę robi się w oparciu o kolekcję customowych klas. To na początek nawet bez wzorców projektowych, a na czystym CodeBehind wystarczy.

Na kruczki i osobliwości WPF jeszcze będzie miał czas, bo bez MVVM to fakt... dziwnie :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1