Witam.
Mam taki problem ponieważ od niedawna zacząłem pisanie programów w tej że bibliotece , przedtem pisałem w c/c++.
Tak więc wracając do problemu stworzyłem postać oraz jej "przeciwnika" mniejsza o to chciałem aby moja postać chodziła po planszy (co już mi się udało) , lecz nie potrafię zrobić tak żeby przeciwnik poszukiwał mojej postaci i prawię mi się to udało lecz przeciwnik idzie tylko na pozycję startową gracza , zatrzymuje się i dalej nic się nie rusza i nie daje żadnego znaku życia.
to kawałek kodu odpowiedzialny za poruszanie się
int kostek_y = 1 ,kostek_x = 1 , szalono_oki_y = 100, szalono_oki_x = 100 ;
int frame = 0;
while(!key[ KEY_ESC] ) {
while( speed > 0) {
if ( key[ KEY_A ] ) kostek_x-- , kostek_y ;
if ( key[ KEY_D ] ) kostek_x++ , kostek_y;
if ( key[ KEY_W ] ) kostek_y-- ,kostek_x ;
if ( key[ KEY_S ] ) kostek_y++ ,kostek_x;
if(kostek_y + 30 < szalono_oki_y && kostek_x + 30 < szalono_oki_x)
{
szalono_oki_y--;
szalono_oki_x--;
}
speed-- ;
frame++;
if( frame > 80) frame = 0;
}
clear_to_color(bufor , makecol(150 , 150 , 150) );
masked_blit(kostek0 , bufor ,0 ,0 , kostek_x ,kostek_y ,kostek->w ,kostek->h );
masked_blit( szalono_oki , bufor ,0 ,0 , szalono_oki_x , szalono_oki_y , szalono_oki->w , szalono_oki->h );
if ( key[ KEY_A ] ) masked_blit(kostek2 , bufor ,0 ,0 , kostek_x ,kostek_y ,kostek->w ,kostek->h );
if ( key[ KEY_W ] ) masked_blit(kostek3 , bufor ,0 ,0 , kostek_x ,kostek_y ,kostek->w ,kostek->h );
if ( key[ KEY_S ] ) masked_blit(kostek1 , bufor ,0 ,0 , kostek_x ,kostek_y ,kostek->w ,kostek->h );
if ( key[ KEY_D ] ) masked_blit(kostek , bufor ,0 ,0 , kostek_x ,kostek_y ,kostek->w ,kostek->h );
rest(1); // Funkcja do zatrzymywania postaci...
// masked_blit(kostek , bufor ,0 ,0 , kostek_x ,kostek_y ,kostek->w ,kostek->h );
blit(bufor , screen , 0 ,0 , 0 ,0 ,640 , 480);
}
chciałbym żeby ktoś mi pomógł z poprawą tego kodu.
z góry dziękuje. :-)