Wyciek pamięci przy rozszerzaniu tablicy obiektu

0

Witam,
mam klasę która ma alokować obiekty zadanego typu przez template
na początku jako składową deklaruje sobie tablice values[1] oraz wskaźnik i licznik

template <typename T>
class allc{
private:
T values[1];
T *pointer;
int size; 
...
 

w konstruktorze do pointera przypisuje adres tablicy wrzucam w metodzie push zmienną int (taki jest zadany typ), a później chce zrobić resize tablicy i tu jest problem..
deklaruje

void resize(){
//size ma 2 | T jest typowane na int
T* w = new T[this->size]; // pokazuje, że w wskazuje na jedną zmienną typu int powinien na tablice a do tego jeśli w miejsce this->size nie wstawie normalnej liczby to czepia się, że rozmiar nie jest zadeklarowany
for(int i=0;i <this->size; i++) w[i] = this->pointer[i];

delete[] this->pointer;
this->pointer = w;
}
 

zwalnianie pamięci to wg jakaś porażka w tym wypadku, bo się całkiem wywala,
ale nie wiem jak mam dokładnie rozszerzyć tą tablice, bo kiedy zdefiniuje sobie ją w metodzie
to po wykonaniu się funkcji pamięć chyba sama się zwolni i wtedy przypisanie do pointera nie ma sensu
gdyby ktoś mógł mi pomóc jak to zrobić..

Nie mogę korzystać z biblioteki STL

0
  1. Nie rozumiem sensu istnienia tej tablicy values.
  2. Ale co ten twój resize miał niby zrobić? Bo teraz to masz tam jakiś WTF co najwyżej. Bo ja rozumiem że resize powinien ZWIĘKSZYĆ rozmiar tablicy, tak? Więc musisz this->size zwiększyć, zaalokować większą tablicę, przepisać elementy ze starej tablicy, podmienić wskaźnik do tablicy.
  3. Pamięc alokowana przez new sie "sama" nie zwolni.
0
Shalom napisał(a):
  1. Nie rozumiem sensu istnienia tej tablicy values.
  2. Ale co ten twój resize miał niby zrobić? Bo teraz to masz tam jakiś WTF co najwyżej. Bo ja rozumiem że resize powinien ZWIĘKSZYĆ rozmiar tablicy, tak? Więc musisz this->size zwiększyć, zaalokować większą tablicę, przepisać elementy ze starej tablicy, podmienić wskaźnik do tablicy.
  3. Pamięc alokowana przez new sie "sama" nie zwolni.

Ad.1. Ma przechowywać wartości zadanego typu (na razie pracowałem na int)
Ad.2. Na początku tablica ma 1 element później size jest inkrementowany do 2 i tworzona nowa tablica

T* w = new T[this->size];

przepisanie wartości

for(int i=0;i <this->size; i++) w[i] = this->pointer[i];

usunięcie

delete[] this->pointer;

przypisanie this->pointer = w;


co tutaj jest źle ?
0
bialas1993 napisał(a):

Ad.1. Ma przechowywać wartości zadanego typu (na razie pracowałem na int)

Jakie wartości? Przecież Twoja "tablica" to jest blok pamięci wskazywany przez pointer. Nigdzie potem w kodzie nie pojawia się values.

bialas1993 napisał(a):

Ad.2. Na początku tablica ma 1 element później size jest inkrementowany do 2 i tworzona nowa tablica

Czyli mówisz, że przed wywołaniem resize() trzeba ręcznie zmienić wartość zmiennej size? To jest co najmniej dziwne zachowanie. Zazwyczaj się przyjmuje, że metoda resize() przyjmuje w parametrze nowy rozmiar i sama zmienia size.

0

Ad.1. Ma przechowywać wartości zadanego typu (na razie pracowałem na int)

Ale po co (może faktycznie masz jakiś dobry powód, ale raczej komplikujesz coś niepotrzebnie)? Wartości przechowuje już tablica na którą wskazuje wskaźnik.

Ad.2. Na początku tablica ma 1 element później size jest inkrementowany do 2 i tworzona nowa tablica

Powinieneś przechowywać jakieś "capacity" (rozmiar zaalokowanej tablicy) oraz "size" (ilośc faktycznie użytych elementów).

Takie zwiększanie co 1 to bardzo zły pomysł z różnych powodów (przykład: masz tablicę na 100000 elementów i dodajesz dziesięć - czyli musisz zaalokować i zwolnć tablice o rozmiarach 100001, 100002, 100003, ..., 100010 elementów...). Powinieneś za każdym razem zwiększać tablicę dwa razy (czyli najpierw alokujesz np. tablicę na 4 elementy, później na 8, później na 16, etc)

I tak jak @twonek pisze, resize powinno samo zwiększać this->size.

0

Ale po co (może faktycznie masz jakiś dobry powód, ale raczej komplikujesz coś niepotrzebnie)? Wartości przechowuje już tablica na którą wskazuje wskaźnik.

Mam problem z poprawnym rozszerzeniem tej tablicy i przez różne próby już mega pomotałem ten kod

I tak jak @twonek pisze, resize powinno samo zwiększać this->size.

Zwiększa, na samym początku jest inkrementacja 'indexu' i 'size' index = to ostatni element tablicy, a size to rozmiar, napisałem tak po krótce z pamięci, aczkolwiek to nie odnosi się do mojego problemu.

Lepiej będzie zdefiniować pointer i np w konstruktorze tworzyć tablicę, przypisywać jej adres, a później w resize definiować nową i podmieniać tylko wskaźnik ?

1

Lepiej będzie zdefiniować pointer i np w konstruktorze tworzyć tablicę, przypisywać jej adres, a później w resize definiować nową i podmieniać tylko wskaźnik ?

Przecież tak właśnie robisz w kodzie pokazanym wyżej. Może pokażesz WŁAŚCIWY kawalek kodu, bo z tego co opisujesz wynika że twój kod jest błędny, a tutaj wstawiłeś "uproszczoną" wersję która jest poprawna...

0
Shalom napisał(a):

Lepiej będzie zdefiniować pointer i np w konstruktorze tworzyć tablicę, przypisywać jej adres, a później w resize definiować nową i podmieniać tylko wskaźnik ?

Przecież tak właśnie robisz w kodzie pokazanym wyżej. Może pokażesz WŁAŚCIWY kawalek kodu, bo z tego co opisujesz wynika że twój kod jest błędny, a tutaj wstawiłeś "uproszczoną" wersję która jest poprawna...

Kurcze dziękuję, że pomogliście mi to sobie poukładać.. teraz widze, że nie ma sensu tworzenia tablicy jako składowej obiektu...
Dziękuję wszystkim którzy się udzielili i starali pomóc!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1