C++ po opanowaniu podstaw.

1

Które zagadnienia są najtrudniejsze/najbardziej czasochłonne, a które najprostsze w opanowaniu:

  1. Programowanie wielowątkowe (współbieżne)
  2. Wzorce projektowe
  3. Programowanie rozproszone
  4. TDD w C++
  5. Metaprogramowanie

?

Pytam z perspektywy osoby, która opanowała podstawy C++ oraz "liznęła" biblioteki standardowe, STL i OpenCV.

1

jak dla mnie najtrudniejsze na pewno jest metaprogramowanie

  • TDD jest ogolne, nie jest do zadnego jezyka. Nauka tego jest w miare prosta. Pisanie testow tez za bardzo nie rozni od innych jezykow. Wystarczy nauczyc sie jakiegos frameworka
  • O programowaniu rownoleglym nie wypowiem sie bo nie wiem (chyba pierwszy raz slysze ta nazwe, czy chodzilo Ci o programowanie w parach?)
  • Wzorce projektowe to samo co o TDD to jest ogolna rzecz, w C++ mozna niektore rzeczy napisac za to inaczej (singleton nie ma jednej prawidlowej implementacji np bo jezyk daje duze mozliwosci do popisu). Wykuc jest prosto, zrozumiec... przyjdzie z doswiadczeniem
  • Programowanie wielowątkowe. To samo, nie zalezy od jezyka. Jezeli chodzi o calosc calosc w miare prosta, jezeli chodzi o podstawy to proste (nawet najprostsze z tej listy powiedzialbym)
0

Już poprawiłem: rozproszone, nie równoległe.

5

Wg rosnącego stopnia trudności:

  • TDD
  • Wzorce projektowe
  • OpenMP (przetwarzanie wielowątkowe), ew. może TBB
  • metaprogramowanie
  • programowanie wielowątkowe (std::thread)
  • OpenCL (przetwarzanie równoległe na GPU)
  • przetwarzanie rozproszone (REST, CORBA, RPC, SOAP, XML, JSON, IPC, Comet itd.)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1