Silnik 2D do .NET co polecacie do prostej gry ?

0

Witam, może mnie ktoś nakieruje i jest na bieżąco jaki silnik graficzny 2D do vb.net/c# byście polecili

Genaralnie chcę napisać prostą grę 2D, tło kilka duszków(objektów) i gracz sterowany klawiaturą, wykrywanie kolizji czyli standard.
Pierwszą prostą grę napisałem przez zdarzenie PAINT ale niestety strasznie komputer muliło w XNA pisało się łatwo i śmigało, ale niestety tego nie rozwijają więcej a szkoda.
Ktoś jest na bieżąco ? napisałem posta bo nie mogę nic znaleŹć, tzn. i tak szukam dalej. Może nie ma albo złe frazy w wujku google wpisuje.

0

Monogame. Unity.

Xna wciąż możesz użyć.

0

XNA nie rozwijaja, ale to raczej nie ma znaczenia i tak. Zanim dojdziesz do rzeczy ktore beda potrzebne a nie beda zaimplementowane w XNA to bedziesz znal mase innych frameworkow bibliotek czy silnikow. Monogame to taki niby nastepca XNA. Jezeli chcesz zrobic prosta gre 2d to raczej nie ma sensu pchac sie w unity.
Jezeli wolisz cos nisko levelowego to jest jeszcze ShardDX i SlimDX.

1

Jezeli chcesz zrobic prosta gre 2d to raczej nie ma sensu pchac sie w unity.

Dlaczego? Mi ogarnięcie Unity (od absolutnych podstaw) i stworzenie w nim prostej gry zajęło dokładnie 3 dni. Także spokojnie się da jeżeli się do tego przyłoży porządnie.

EDIT: Fakt że do środka lepiej nie patrzeć bo kod jest lekko mówiąc masakryczny - ale funkcjonalność jest zachowana.

0

jeżeli chodzi o 2d to ten całkowicie powinien ci wystarczyć http://waveengine.net/

0
AlfaLeporis napisał(a):

Jezeli chcesz zrobic prosta gre 2d to raczej nie ma sensu pchac sie w unity.

Dlaczego? Mi ogarnięcie Unity (od absolutnych podstaw) i stworzenie w nim prostej gry zajęło dokładnie 3 dni. Także spokojnie się da jeżeli się do tego przyłoży porządnie.

EDIT: Fakt że do środka lepiej nie patrzeć bo kod jest lekko mówiąc masakryczny - ale funkcjonalność jest zachowana.

Po prostu ja jestem zwolennikiem napierw uczenia sie "golego" a potem uzywania toolsow. Co z tego ze ktos w unity sobie "wyklika" proste gre nawet 3d, jezeli nie wie co to projection matrix. Jezeli ktos chce osiagnac rezultaty szybko to unity jest bardzo dobre. Ja wole rodzaj nauki od "podstaw" dlatego tak napisalem.

0

Ja bym ci polecał pobranie Sharpdx ze strony Sharpdx.org w którym sie pisze na podobnej zasadzie co w xna,tyle że SharpDx jest rozwijane.Jeśli chcesz zobaczyć co w nim fajnego powstało to polecam wyszukać na YT filmy o Celeleju.

Co do nauki to jeśli umiesz xna to podstawy obchodzenia sie z tym znasz,jednakże niektórych klas z xna nie ma,jest też parę nowych więc pomocna będzie dokumentacja.

A jeśli nie to to polecam ci Unity.Sam aktualnie bawię się w tworzenie gry 2d i idzie mi szybciej i wydajniej niż w xna.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1