współrzędne na figurze

0

mam grę w 3d i natknąłem się na problem, mam punkt x=0,y=0 oraz współrzędne figury(czworokąt lub trójkąt) względem tego punktu(x,y,z)... na podstawie punktów tworzących figure (x,y,z) chcę policzyć z dla punktu 0,0. Ktoś może wie jak to zrobić albo zna poradnik do tego?

0

Może wytłumacz dokładniej o co ci chodzi, bo nap ja kompletnie nie jarzę co znaczy policzyć punkt dla punktu.

0

...mam obrócone w 3d ściany i gracz patrzy na punkt 0,0,z i chcę wiedzieć na którą ścianę patrzy... wiem jak zrobić żeby sprawdził, czy na nią patrzy ale nie wiem jak zrobić, żeby wykrył tą ściąnę, która jest na wierzchu... czyli muszę mieć współrzędną z punktu na jaki patrze w każdej ścianie na którą mogę patrzeć...

0

ma ktoś chociaż link do jakiejś strony z czymś pomocnym? Muszę to naleźć naprawdę szybko bo kolega czeka z fizyką do gry a ja tym zatrzymuję pracę naszej całej grupy

0

Kolizja linia-prostopadłościan?

0

coś w tym stylu jeśli dobrze rozumiem... mam linię prostą idącą w stronę -z i chcę policzyć punkt przecięcia z figurą(trójkąt lub czworokąt)... znam x i y przecięcia zostaje tylko z

0

Inaczej: napisz dokładnie wszystkie koordynaty, jakie znasz.

0

mam punkt 0,0,z(z nieznane) oraz x,y,z wszystkich wierzchołków figury. Tak przy okazji to z zawsze jest na minusie :)

0

eee? tak trochę nie rozumiem... macierze mi jakoś opornie idą...

0

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mno%C5%BCenie_macierzy

poza tym w poprzednim linku podano równanie pod Równanie normalne płaszczyzny

0

... znowu 3 tyg zmarnowane :( w gimnazjum nawet nauczyciele nie ogarniają...

0

Czego znowu nie ogarniasz?

0

ogulnie-jak to działa, czemu działa i jak to przekształcić...

0

Aby zrozumieć jak to działa i czemu działa musisz ogarnąć macierze.
Nic przekształcać nie trzeba, podano ci równanie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1