Opóźnienia, migania itp [image's]

0

Witam!
Dziękuję za pomoc za moje wcześniejsze pytanie (o transparentną formę), ale mam innny problem. Mój program wyświetla splashscreen i pozniej na pelnym ekranie wyswietla bitmapę (1024x768). Zanim to się stanie mija 1-2 sekund a zaraz po pojawieniu się w miejscach np. przycisku jest kwadrat, widać to tylko moment a jednak... Przy mniejszym obrazku (ok. 800x600) też mruga ale już mniej... Czy można coś z tym zrobić??

Pozdrawiam,
Sid

0

spróbuj:

Form1.DoubleBuffered:=True;
0

Z pierwszą formą działa. Wyświetla się bez problemów. Ale jak otworze drugą formie (z Trenparencolor) to najpierw jest czarne, a dopiero pozniej normalne (gdy jest czarne widac tylko obwódkę buttona) forma ta tez ma ustawione DoubleBuffered:=true; ...

0

No mistrzu jak ty obrabiasz bitmape o rozmiarach 1024x768 ktora zajmuje pewnie gdzies kolo 2 MB w pamieci to sie nie dziw ze to chwile trwa :-D Poza tym moglbys pokazac jak to robisz...

Pozdrawiam,

Wodzu

0

zamień te bitampy na jpg bo do niczego ciekawego nie dojdziesz poza tym zrób tak jak krecik polecił :)

0

DoubleBuffered raczej nie pomoze, jpg tez nie. waznym elementem , ktory zwalnia rysowanie jest stretch w image'u, innego "tweaku" nie znam. Ale tak jak napisano wczesniej, nie dziw sie, ze taka duza bitmapa (chodzi o rozmiary nie wilekosc na dysku) tak dlugo sie maluje.

0

w takim przypadku polecam DelphiX :) sprite <ort>Od razu </ort>sie otworzy :) heh! pozdrawiam!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1