Witam!
Pisze gre saper i napotkalem pewien probrem logistyczny. Pomyślałem że zle zaplanowalem swoja aplikacje, ale w programowaniu wiele chwytow jest dozowlonych wiec postanowilem zapytac na forum przed przebudową kodu. Napisalem najpierw mechanike gry, losowania bomb, ustalania ile bomb jest w poblizu, odkrywania terenu gdzie nie ma bomb itp. Szkielet mam gotowy. Pomyslalem wiec ze sprobuje swoich sił w dorobieniu do tego interfejsu bardzo podobnego do tego z klasycznego sapera. Narobilem 100 przycisków, bo nie wiedzialem jak inaczej moge to rozwiazac. Do kazdego dodalem po kliknieciu wywolanie metody ktora sprawdza po numerze buttona w jakim znajduje sie polozeniu (konwertuje nazwe buttona np. button86 na pozycje w tablicy dwuwymiarowej (pole gry jest reprezentowane przez tablicę 10x10)). Wiec dochodzę do punktu w ktorym moge dany przycisk polaczyc z konkretna metoda w programie - mam pozycje na polu gry, sprawdzam czy jest bomba, lub czy to puste miejsce, jesli nie to chce zmienic text buttona na liczbe min dookola oraz jego styl. Jednak wymaga to zaprogramowania reakcji na kazdy przycisk 100 razy. Tu pojawia sie do was pytanie. Czy w metodzie niezwiazanej z danym przyciskiem, wiedzac co chce zrobic i majac w zmiennej nazwe przycisku moge to jakos zaprogramowac? Czytalem ze musialbym uzyc runtime compilera, jednak nie wiem jak to zrobic, a innego rozwiazania nie znalazlem. Jakies pomysly?
W skrocie chodzi o to by moc swobodnie zaprogramowac w jednej metodzie zmiany na 100 przyciskach znajac nazwe przycisku i majac ja w zminnej typu string.
Dziekuje za pomoc, pozdrawiam.