Witam.
Próbuję rozwiązać jeden problem:
Chcę stworzyć coś w rodzaju pętli, która utworzy mi listę obiektów, a potem doda je do panelu:
import java.awt.Component;
import java.awt.Dimension;
import java.awt.FlowLayout;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JPanel;
public class Przyciski extends JPanel implements ActionListener{
public static final int HEIGHT = 100;
public static final int WIDTH = 300;
protected JButton b1,b2,b3,b4,b5,b6,b7,b8,b9,b0;
public Przyciski(){
setLayout(new FlowLayout());
b1 = new JButton("1");
b2 = new JButton("2");
b3 = new JButton("3");
b4 = new JButton("4");
b5 = new JButton("5");
b6 = new JButton("6");
b7 = new JButton("7");
b8 = new JButton("8");
b9 = new JButton("9");
b0 = new JButton("0");
setPreferredSize(new Dimension(WIDTH, HEIGHT));
for(int i=9; i>=0; i--) add(???("b"+i));
}
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
// TODO Auto-generated method stub
}
}
Pierwsze utworzenie przycisków zrobione jest klasyczną metodą, jak teraz dodać je przy użyciu pętli for, która do literki "b" doda wartość zmiennej " i ", która określa numer przycisku i zamieni w ten sposób by kompilator traktował to jako nazwę obiektu b1, b2, itd?
Pozdrawiam.