Witam,
piszę projekt, w którym potrzebuję dołączyć kompilator do niego.
Nie znam się zbyt na licencjach. Może ktoś mi podać nazwę kompilatora?
Będzie to zamknięte oprogramowanie. Z tego co wyczytałem to może
jakiś kompilator na licencji BSD?
visual studio express edition, dev c++
no ale kompilować pliki możesz za free bez ide nie wiem ocb, może się nie znam
no ale kompilować pliki możesz za free bez ide nie wiem ocb, może się nie znam
To rozwinę temat.
Ma to być coś na wzór silnika do gry, taki pseudo-framework (nic podobnego do Unity, ani do biblioteki). I chce, by użytkownik
"silnika", mógł kompilować pliki .cpp kompilatorem, który jest zawarty w programie.
Dlatego szukam kompilatora, który będzie miał odpowiednią licencję.
Patrzyles na Clang/LLVM http://clang.llvm.org/ ?
Ma to być coś na wzór silnika do gry, taki pseudo-framework (nic podobnego do Unity, ani do biblioteki). I chce, by użytkownik
"silnika", mógł kompilować pliki .cpp kompilatorem, który jest zawarty w programie.
Takie rzeczy rzadko robi się w .cpp, są języki specjalnie zaprojektowane do wykorzystania w ramach „silnika do gry”, np. Lua.
Czyli wg. ciebie użytkownik ma mieć możliwość pisania tylko w Lua?
I wtedy nie będę przypadkiem musiał napisać jakiejś biblioteki w Lua?
Przepraszam, ale z Lua MIAŁEM do czynienia,
jednak niewiele.
Edit:
Dobra już wiem o co chodzi z Lua.
Może użyję Lua, ale jeszcze zobaczę.
Zobacz sobei jak jest instalowany WiresharK i biblioteka PCAP z nim powiazana, moze to jest dobre rozwiazanie?
A na Linuxie wystarczy ze odpowiednio pakiet zrobisz to sobie np. gcc dociagnie.
Chyba nie znam silnika ktory by wykorzystywal jezyk w ktorym zostal napisany.
lista silnikow ktore wykorzystuja np lua
http://stackoverflow.com/questions/5053134/what-is-a-good-game-engine-that-uses-lua
Można zrobić to w C ale to będzie raczej droga przez mękę:
http://www.autohotkey.com/board/topic/17213-compilerun-c-programs-from-ahk-wo-temp-files/
Najlepiej włączyć obsługę jakiegoś skryptu:
- Lua (używany np. do skryptowania gier)
- Python (używany do wszystkiego, m.in. w LibreOffice i Notepad++ przez wtyczkę)
- VBScript, JScript (jeśli to Windows)
- JavaScript (przykład: http://www.fesevur.com/nppjavascript)
- PHP: (przykład: http://sourceforge.net/projects/phpfornppplugin/)
- Ch (C/C++): http://www.softintegration.com/products/sdk/embedch/embed-c-programming.html
- więcej: http://rigaux.org/language-study/scripting-language/
Można też użyć języków z maszyną wirtualną:
Zamiast dołączać kompilator możesz po prostu powiedzieć jaki mają sobie ściągnąć i tyle (a jak api w C to może być dowolny) - tak robi np. MATLAB.
Chyba zdecyduje się na Lua. Pisałem trochę w nim kiedyś. I jeszcze jedno pytanie. Skoro w nie których silnikach jest opcja pisania skryptów w Pythonie,
to byłaby może opcja, aby "podpiąć" Ruby'ego? Lubię ten język. ;p