Najpierw to może napisz czym jest ten kwadrat - sam go rysujesz na formularzu, czy to jakiś komponent?
Poza tym zainteresuj się procedurą Inc do inkrementowania wartości liczbowej, a także metodą PtInRect do sprawdzania czy dany punkt znajduje się wewnątrz zadanego prostokąta (typu TRect);
I na koniec - popraw identyfikatory zmiennych, bo jednoliterowe kompletnie nic nie mówią o ich przeznaczeniu;
____A skoro już tu jestem, to może polecę nieco inny sposób na implementację tej gry;
Korzystasz z programowania obiektowego i aplikacji okienkowej, więc zrób ten kwadrat jako komponent, np. klasy TPaintBox
; W zdarzeniu OnPaint
tego komponentu rysuj go jak chcesz; Następnie w zdarzeniu OnMouseUp
także tego komponentu inkrementuj licznik kliknięć i aktualizuj etykietę z bieżącym wynikiem;
Teraz aby gra jakoś działała, to jeśli czas minie - ukryj komponent, przesuń go w inne miejsce i pokaż, albo od razu przesuwaj w nowe miejsce, jeśli pomiędzy jednym pokazaniem a drugim ma nie być żadnej przerwy; No i nie korzystaj z instrukcji Sleep, bo zamrażasz główny wątek programu - skorzystaj z komponentu TTimer
, ustaw mu interwał i uzupełnij odpowiednio zdarzenie OnTimer
.