C#

Using

Kooba

using - słowo kluczowe języka C#

Dyrektywa usingułatwia odwoływanie się do typów. Obrazuje to następujacy przypadek:

/* Brak dyrektywy using */
 
public class Program
{
    static void Main(string[] args)
    {
        System.Console.WriteLine("Hello");
    }
}
using System;
 
public class Program
{
    static void Main(string[] args)
    {
        /* przestrzeń nazw 'System' jest już używana, 
           wiec można odwołać się do metody WriteLine krócej */
        Console.WriteLine("Hello");
    }
}
 

Jeżeli klasa jest głęboko zagnieżdżona można zredukować sobie ilość pisania przez użycie takiej konstrukcji:

using Konsola = Console.System;
 
public class Program
{
    static void Main(string[] args)
    {
        Konsola.WriteLine("Hello");
    }
}
 

Słowo kluczowe using służy również do szybkiego wykorzystywania obiektów:

using (Font MyFont = new Font("Arial", 10.0f))
{
   // operacje
}

Po wyjściu z bloku using, obiekt zostaje zwolniony. Jednakże klasa, której obiekt inicjujemy musi implementować interfejs System.IDisposable.

Zobacz też:

1 komentarz

Using służy też do "szybkiego wykorzystania obiektu". Po zejściu z bloku using dany obiekt zostaje automatycznie usuniety:
http://msdn.microsoft.com/lib[...]/html/vclrfusingstatement.asp

Nie trzeba wtedy liczyć na usuwanie t.zw. nieuzytków poprzez garbage collection.