Throw

Adam Boduch

throw - słowo kluczowe języka C#.

Jego użycie związane jest z obsługą wyjątków. Służy do wywoływania (rzucania) wyjątków w dowolnym miejscu kodu - np.:

throw System.Exception("Komunikat błędu");

Odpowiednikiem tego słowa kluczowego w języku Delphi jest Raise.

Throw używa się głównie w bibliotekach. Kiedy dana biblioteka napotka na błąd,
można go wtedy przechwycić i przekazać dalej albo samemu napisać kod zwracany do programu.

Do generowania obsługi błędu i przekazywania go do programu może ukazywać następująca instrukcja:

throw new Exception("Error nr=0");

Prosty przykład ukazujący działanie throw:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace ThrowNewException
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            try
            {
                int x = 2;
                int y = 0;
                Console.WriteLine(x / y);
            }
            catch
            {
                throw new Exception("nie");
            }
        }
    }
}

Zobacz też:

3 komentarzy

tomek107: to dział C#, więc niepotrzebne jest pisanie "słowo kluczowe języka C# oraz C++". Równie dobrze można byłoby napisać to o np. Javie.

Heh, oczywiscie - mialem na mysli raise :] Na przyszlosc - "Edycja" i do poprawy, w razie takich ewidentnych bledow.

Nieprawda!
Słowo 'try' służy do oznaczania bloku, w którym może wystąpić wyjątek, jest składnikiem konstrukcji obsługującej wyjątki i zarówno w C# jak i w Delphi zapisuje się je tak samo.