Programowanie w języku Pascal » FAQ

Jak wyświetlić jakąś grafikę (bmp, gif, jpg)

  • 6 komentarzy
  • 1147 odsłon
  • Oceń ten tekst jako pierwszy
Po pierwsze musisz odpalić tryb graficzny. Do tego służą procedury DetectGraph i InitGraph. Do reszty potrzebujesz bibliotek: BMPFile (bmp), filefm (bmp i pcx), gif; na bibliotekę wczytującą jpg musisz jeszcze poczekać. Potem pozostaje tylko zamknąć tryb graficzny (CloseGraph).

6 komentarzy

cx3 2006-08-18 00:14

wiem jak czytac pliki bmp jak coś: cx3^tenbit.pl

skalniak 2004-02-22 21:30

Bzdury, korzystajac z bibliotek ktore sa napisane przez innych tak naprawde nic sie nie uczysz, mozesz sam sobie napisac takie biblioteki. Wystarczy ze zdobedziesz opis naglowka pliku BMP i w zaleznosci od ilosci kolorow mozesz sobie go samemu otworzyc,  a co do trybu graficznego to nie polecam modulu graph.tpu jest wolny i ma male mozliwosci , sam napisz jakis przy uzyciu standardu vesa w tedy mozesz pokusic sie o otwieranie plikow w 24 bit kolorow :)

Mati_mm 2004-01-24 13:03

Ja mam pytanko troche nie w odpowiednim dziale ;-):

Jaka jest komenda zeby dopisac coś do pliku, ale tak żeby pozostała zawartość i dopisać coś z przodu, albo na końcu. I jeszcze jak dopisac coś w środku??

musio 2003-06-15 16:30

Dobra jeszcze mi powiedz czy można też zapisać bmp ??

Krzemin 2003-05-26 18:57

A jest może jakaś biblioteka (lub sposób na żywca) aby graficzkę wyświetlić w trybie 13h ??

Artur 2003-02-06 13:13

Radzę przesiąść się na Delphi to też Pascal tylko, że Object Pascal, instrukcje są podobne jak w Pascalu, ale jest dużo więcej możliwości.