PPS - czy ta roślinka to nie jest przypadkiem marysia? Efekty spalania też chcesz symulować?
Jasne, że trawka to jedyna roślina gdzie na necie znajde chyba miliony jak nie miliardy artykułów nt tej rośliny, genetyki itp. bo tylko taka roslina chca sie widocznie ludzie zajmować :)
No jest duzo tych atomow, komorek, DNA, cytoplazm, na początku chciałbym jednak zacząć od komórki z chlorofilem i zobaczyć jak działa na nie światło. Zacząłbym od stworzenia modelu komórki roślinnej, po zbadaniu co sie dzieje (na bank taka komórka sie rozpadnie)
Podrecznik chemii, biologia dla liceum
wlasnie zrobilem maly błąd spalilem wszystkie ksiązki i zeszyty jak tylko skonczyłem liceum - przed szkołą :)
aha i jakbym juz mial co nie co z tymi komorkami to na początek bym po prostu stworzył 3D model takiej rosliny, która by określała w jakim mioejscu w przestrzeni są określone komórki co by jakoś ułatwiło sprawę dopiero po takim zbudowaniu modelu bym zaczął rozbudowywać
PS - poczytaj sobie ile genów ma paproć, dowiedz się ile komórek będzie w jednym liściu i policz ile pamięci i mocy obliczeniowej będzie wymagać modelowane samego tylko DNA komórek pojedynczego listka, a gdzie synteza białek, gdzie konieczna w sensownym modelu fizyka(kwantowa)?
Paprocie ssą nie interesuje mnie taka roślina jest po prostu nieciekawa i jak dla mnie nie żywa (za malo żywa), podzielilbym czesci rosliny na stany wzbudzone i nie wzbudzone chociaz w prawdziwej praktycznie wszystko byloby wlaczone -> swoją drogą FOTOSYNTEZA wszedlem na wikipedie i sie 'zesrołem'
Nauka nadal nie zna odpowiedzi na część problemów, które chcesz modelować, uproszczone modele konkretnych elementów są tworzone przez całe zespoły specjalistów miesiącami... Podsumowując - znowu coś ćpałeś.
nic nie cpalem codziennie sobie myśle o takiej sztucznej roślince, że sobie bede rysował w niej pioruny :) co do skrawka
Nauka nadal nie zna odpowiedzi na część problemów, które chcesz modelować
- to jest wlasnie najbardziej stopujące bo jak nikt nie wie to ze co ze niby ja mam to sobie zbadac? niby czym? termometrem? :<
uproszczone modele konkretnych elementów są tworzone przez całe zespoły specjalistów miesiącami
Dobra taka ekipa pracuje 8 godzin dziennie i raczej nie maja takiego stresu ze jak nie beda robic nadgodzin to ich nie zwolnia, w ogole co ja poradze ze ten temat mnie dręczy jak to, że np. sie dzisiaj piwa nie napiłem ten sam głód
Do symulowania roślinności służą L-systemy
- szukalem na necie o tym kiedyś ale to jest lipa jakich dużo - nawet nie potrafia wytlumaczyć o co chodzi tylko jakies wzroy niezrozumiale dla mnie i w ogole mija sie z celem tego tematu bo z tego co rozumiem to cos podobne do fraktali
pozwole sobie tutaj wsunąć kod z gamedev.net
void OverlapOctaves(float *map32, float *map256)
{
for (int x=0; x<256*256; x++)
{
map256[x] = 0;
}
for (int octave=0; octave<4; octave++)
for (int x=0; x<256; x++)
for (int y=0; y<256; y++)
{
float scale = 1 / Powf(2, 3-octave);
float noise = Interpolate(x*scale, y*scale , map32);
map256[(y*256) + x] += noise / Powf(2, octave);
}
}
ogolnie to zastanawia mnie jeszcze takie coś jak to kiedy roślina wypuszcza nowe listki niby ma tam swoje widzimisie ze juz potrzebuje listki i je tworzy ale nic wiecej nie wiem to samo tyczy się np. złamania takowej roślinki puszcza odrosty - nie moge przeciez tego zastąpić warunkiem if (zlamana) { pozycja = znajdz_zlamanie; pusc odrosty(pozycja);} chociaz nawet to trafne byloby
Jakieś książki nt roślin?
szukam info bo serio chce sie tym zająć
moglem napisac pare głupstw w tym poście, ale nie oceniajcie mnie źle to zę coś źle opisałem, problem polega na tym, ze nie moge tego zaćżąć już tworzyć bo nie mam dostatecznie dużo informacji
mam swoje wywody nt tego jak zrobić te oddzialywania miedzy komorkami ale tlumaczyc tego nie bede bo sie posypia wypowiedzi ze jestem nienormalny ze to tak dzialac nie bedzie - no prawda nie bedzie to dzialac, ale brak mi slow do opisania takich rzeczy