Jak wczytać bitmapę z rozszerzeniem *.dat

Adam Boduch

Nie możesz do tego celu użyć komponentu Image gdyż podczas wczytywania zasygnalizuje błąd. Zmieniasz więc rozszerzenie obrazka, a programie piszesz:

var
   B : TBitmap;
begin
   B := TBitmap.Create;
   B.LoadFromFile('C:\Bitmap.dat'); // wczytanie...
   Canvas.Draw(10, 10, B); // w punkcie 10, 10 zostaje narysowana
   B.Free;
end;
FAQ

7 komentarzy

pozwolilem sobie poprawic blad i dodac kolorowanie

dziala elegancko :)

oczywiscie ze mozna uzyc komponentu image:

var: B:TBitmap;
begin
B:=TBitmap.Create;
B.LoadFromFile('sciezka_pliku_*.dat');
Image1.Picture.Assign(B);
B.Free;
end;

Mi się pokazuje error: Incompatible types: 'TGraphic' and 'tagBitmap'

Ten sposób coś nie za bardzo działa...

No wisz ... to nie jest skomplikowane ...

Mi się jakoś udało nie używając tak skomplikowanegokodu...
ale nie pamiętam jak, może kiedyś znajdę...:)