Programowanie w języku C/C++ » FAQ

Inicjalizacja trybu(OpenGL)

Więc zacznij od zdefiniowania sobie dwóch zmiennych
 
HDC hdc;
HGLRC hrc;

teraz przypiszmy uchwyt :
 
hdc=GetDC(Handle);

następnie
 
PIXELFORMATDESCRIPTOR pfd={
sizeof(PIXELFORMATDESCRIPTOR),1,
PFD_DRAW_TO_WINDOW|PFD_SUPPORT_OPENGL|
PFD_DOUBLEBUFFER,PFD_TYPE_RGBA,
//ustaw 32 bitowy tryb ekranu 
32,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,32,0,0,
PFD_MAIN_PLANE,0,0,0
};

teraz jeszcze :
 
int indexformat=ChoosePixelFormat(hdc,&pfd);
SetPixelFormat(hdc,indexformat,&pfd);
hrc=wglCreateContext(hdc);
wglMakeCurrent(hdc,hrc);

i na końcu działania programu musimy usunąć zmienne:
 
ReleaseDC(Handle,hdc);
wglMakeCurrent(NULL,NULL);
wglDeleteContext(hrc);

oczywiście nie można zapomnieć dodać bibliotek open gl czyli :
 
#include <gl/gl.h>
#include <gl/glu.h> 

Mam nadzieję , że przyda się ta wskazówka dla każdej osoby , która będzie chciała zacząć przygodę z OpenGL :D

7 komentarzy

pylaochos 2016-06-15 16:43

Witam po 13 latach : O

testament 2005-12-30 18:25

Ja ze swojej strony do OpenGL polecam stronke: http://nehe.gamedev.net/
O samym OpenGL dla początkujących i nie tylko nic lepszego i darmowego raczej nie znajdziecie.

ROB4L 2005-03-25 23:23

Nie ma to jak szczegółowe wytłumaczenie...

skalniak 2005-02-14 09:45

chyba w kazdym kompilatorze c++/c mozna wybrac projekt graficzny w ktorym to juz zostanie stworzona przykladowa klasa okna idla opengl z komentarzami z ktorych mozna wicej sie dowiedziec niz z tego "artykulu" :)

duchabc 2004-07-23 16:07

Wlasnie najlepiej zrypac z kogos opisu ,samemu niczego o tym nie wiedząc :)

RobinMaster 2003-11-22 17:52

jak będę miał czas to poprawie :D

kflorek 2003-11-22 03:09

Oooo, tak. Świetny artykuł. Szkoda tylko, że nie bardzo wiadomo co tu zostało napisane? :-o
Troszkę wiecej komentarzy dlaczego własnie tak.